Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s6025t skrev:
#27 skrev:På -05 (lite osäker) och framåt sitter avstängningen i blinkersspaken.

Rulla fram DSTC sen hålla in reset knappen.
Det är från MY07 på V70 o S60 som dstc-knappen är borttagen o man stänger av med resetknappen i blinkersspaken istället.....
Så trådskaparen hade fel, alltså?
Finns det ingen knapp för avstängning finns funktionen i blinkersspaken/Färddatorn.
Varje gång man startar bilen kommer det upp DSTC på i Färddatorn, då kan man
direkt välja att stänga av den med Resetknappen på blinkersspaken eller så rullar man fram
DSTC funktionen i färddatorn med rullhjulet.

Beklagligt att man byter bil för att man inte läser instruktionsboken utan bara
antar att funktionen inte går att stänga av :roll:
Ja det går att stänga av STC antispinn. man gör det via färddator reglaget.

Vist finns det sitruationen när man kanske kommer fram bättre med spinnande hjul. men det kan också vara så att det är olika väg lag vi dom tillfällena ni jämför & at man har olika slitna däck/dubb (svårt at göra en axakt jämförelse om man har en bil ena året o en annan näst år.
PatrikIngvarsson skrev:
N0RBERG skrev: Så visst förstår jag hur trådskaparen tänker. Men att byta bil pga det, nej så farligt är det inte enl mig.

Jo men faktiskt så äre det. Som ja så så är vi mycket uppe i norrland pga. att vi har nästan all släkt här och det är mycket branta backar här. Även när vi åker skidor tar vi ju förfasen oss nästan inte upp till skidshoppen där man köper skidkort för vi kommer inte upp för backarna pga. att antispinn systemet stryper motorn så den liksom bara dör.

Lite komiskt enligt mig för förra vintern var det vi som hade en volvo v70 07 och två till v70:s års. 08 och 07 som INTE tog oss upp för backen till skidstugan i Vemdalen medans alla andra gjorde det. Surt enligt mig och det hände JÄMT i branta backar mer den V70:n vi hade. Till å med BMW-bilar som är bakhjulsdrivna kom upp för backen i Vemdalen och vi kan inte hålla på å ringa efter hjälp med dragning å boxering varje gång vi ska upp till norrland å åka skidor eller träffa släkten så nu har vi faktiskt bytt bil.

Annars tycker jag volvo är ett bra märke men här slog nått slint i skallarna på dom :wink:
Undrar varför dom skickar med bruksen egentligen ??? verkar som dom kan spara några spänn där :D
vad var det för fel med en synlig knapp?
kan ju inträffa man lånar en bil! den där fungsionen vill man stänga av när man ser backen, finns f-n inge tid att leta ins-bok då! det där har hänt mig på en lokalväg, gjorde som i gammla tider BACKADE upp för att utnyttja en bakhjulsdriven bils fördelar!
isak

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]