NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoValter
hej!

undrar om man kan öppna och stänga fönster med fjärrnyckeln någon sa att det gick. tittade i bilens bruksanvisning men hittade inget som tyder på det... om det går är det kanske ett tillval? eller går det helt enkelt inte?
Användarvisningsbild
av CarMan
håll in öppna knappen i över 3 sek, o alla rutor exklusive taklucka öppnas
gör samma sak med lås knappen, o alla rutor inklusive taklucka stängs
jag har provat och hållt öppna knappen i 3sek på fjärren intryck utan någon resultat på fönstren.
är det bara på vissa modeller detta funkar eller ska det vara standard har en s40 07 kinetic.
Användarvisningsbild
av rasina
ja hade samma problem... håll in förarsidans fönster knappen intryck när du drar ner håll in 5 sek och samma upp... så ska det funka.. osv dem andra rutorna oxå :D hör av dig om det funkar elr ej!!!
Användarvisningsbild
av opA
rasina skrev:ja hade samma problem... håll in förarsidans fönster knappen intryck när du drar ner håll in 5 sek och samma upp... så ska det funka.. osv dem andra rutorna oxå :D hör av dig om det funkar elr ej!!!
Nu gällde frågan mer om det går med nyckeln och inte med knapparna inne i bilen som man vanligtvis brukar använda :P
Användarvisningsbild
av rasina
opA skrev:
rasina skrev:ja hade samma problem... håll in förarsidans fönster knappen intryck när du drar ner håll in 5 sek och samma upp... så ska det funka.. osv dem andra rutorna oxå :D hör av dig om det funkar elr ej!!!
Nu gällde frågan mer om det går med nyckeln och inte med knapparna inne i bilen som man vanligtvis brukar använda :P
det är det ja menar!att det kommer funka med nyckeln.... du kanske inte visste detta därför fattade du fel :wink:
att det kommer funka med nyckeln om han gör så som ja skrev :wink:
det återställer rutorna
av Pippolei
Vad jag vet så togs funktionen: "att kunna öppna fönstren med nyckeln" bort efter bara några få tidiga årsmodeller (2004-2005) eftersom volvo hade haft problem med kunder som lyckats öppna rutorna ofrivilligt i tex byxfickan vilket resulterat i problem när det börjat regna m.m.

Jag har en MY05 på vilken jag håller in låsa upp knappen på nyckeln i ca 4-5 sekunder så öppnas alla 4 rutor max.

Så MY07 tror jag inte ska ha denna funktionen, men visst kan man fråga verkstaden om att ändra i mjukvaran så borde detta gå att lösa.....
av LasseRe
V50 MY08 har funktionen med fönsteröppning och stängning via fjärren.
Hej igen!
har provat att hålla in fönsterhissarna i 5sek låst dörren med fjärren hållt den inne i över 3sek men rutorna förblir kvar har öven låst upp bilen med fjärrnen och hållt knappen intryckt inget händer... ringde då till bilia som inte ens visste att detv funkade att hissa upp och ner fönstren med fjärren... till slut fick jag prata med en snubbe på bilia som sa att det ska funka håll in låst knappen på fjärren efter att du låst så ska samtliga rutor åka ner men inte på min bil.. han sa även att om du trycker på unlock knappen i mer än 3sek så ska samtiliga rutor åka upp?? jag får det inte att funka... får nog göra ett besök hos snubben som menade på att det gick..

tack för alla svaren alla fall...
Har pratat med en tekniker på Bilia som säger följande:

Lås bilen låt knappen falla tillbaks i vanligt läge sedan tryck och håll in låsknappen några sekunder då ska samtliga rutor åka upp..

Samma sak ska gälla när rutorna ska ner men trycker då på unlock knappen..

När rutorna är i ner fällt läge funkar det för mig att hissa upp rutorna med fjärren. Men att hissa ner dom med unlock knappen funkar ej för mig…

Ja ett litet steg närmare alla fall…

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]