Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hs
hej!
min bil har börjat låsa dörrarna automatiskt när jag startar bilen men bara ibland, finns det nån inställning som gör att det kan bli så? och isåfall hur får jag bort det?
jag kan inte komma på att jag har gjort någon förändring på något. jag vet att det finns bilar som låser när man lägger i driven.
konstigt att det bara är ibland och kom helt plötsligt.
har sökt i forumet men inte hittat nåt liknande.
850 s. -96 manuell utan larm

mvh hans
av hs
jag tror inte det är batteriet för jag satte i ett nytt batteri för 2 dagar sedan. startmotorn går lätt och fint verkar det som och det gjorde den även med det dåliga batteriet, en jag har inte byglat ljusrelät och kollat på det viset. bilen är väldigt lättstartad men ibland stannar den efter en sekund och då får man starta igen och då går det bra. kan det vara någon jordpunkt som det är dålig kontakt i. isåfall ska jag lossa dem och putsa av anläggningsytorna, ska jag lägga på kopparpasta eller ska jag dinitrola när jag har monterat tillbaks kablarna, eller något annat förslag. jag skrev att den bara låste ibland men det är varje gång jag startar.

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]