Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnusd
Hej
V70 -00 med en kass orginalhögtalare vä framdörr. Tror åtminstone den har klappat ihop. Låter skuren mesta tiden, men ibland vaknar den till liv och låter riktigt.
3 frågor.
Svår att byta?
Går det att hitta orginalhögtalare så man slipper byta båda?
Storlek om man behöver sätta i andra?

Hälsningar
Magnus
Användarvisningsbild
av Nexus
orginal borde ju gå köpa på bilia. du får riva dörrsidan för demontera högtalaren.
Köp en haynesbok så underlättar det vid mekandet.
av SubMarine
Du kan annars köpa högtalare på nån bilskrot. Jag köpte mina bakdörrshögtalare från Jönköpings Bildemontering.
av magnusd
Nu hamnar kanske detta inlägget i fel kategori, men i så fall får någon admin flytta det rätt.

Någon som vet vilken storlek standardhögtalarna har? Detta om jag väljer att montera annat än orginal. Bra att veta innan jag river dörrsidan.

/Magnus
Användarvisningsbild
av buddha88
6.5" i dörrar, fram o bak
3.5-4" i panelen

Fram behöver du ha högtalare som inte e så höga som bak, för d går inte
av magnusd
Fram behöver du ha högtalare som inte e så höga som bak, för d går inte
Tusen tack. Sitter de direkt i dörrarna eller med adapter/distans som de tydligen gör i s60?

/Magnus
av magnusd
Ok! Såg ett inlägg under rätt kategori (Bilstereo) att man kan skära ut de gamla högtalarna från adaptern och använda den. Borde fungera. Känns lite onödigt jobb att sätta dit en orginal eller en från skroten, när man ändå river dörrsidorna. Kan ju lika gärna sätta i bättre på en gång.

oavsett är jag mycket tacksam för bra svar. Underlättar mycket att veta hur det ser ut, innan man börjar riva.

/Magnus

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]