- fre 18 dec 2009, 21:25
Som jag skrev ovan, jag har samma på min diesel. Att det kommer ut ånga när man drar på är ingen konstigt, det gör det på bensinare, diesel, etanol, gas osv. Det märklga är den dassiga aerodynamiken.
Emiljonsson7 skrev:pumpnasare skrev:En fråga har ni med vanliga rörböjar en rökvirvel bakom er vid gaspådrag vid -20 grader?Jag ser inget bakom bilen pga. dimman av E85. Man kan tro det är ett SAAB turbo haveri!!!!!!!!!!!!!Vet vad du menar:-) Har samma redan vid ett par minusgrader. I synnerhet när turbon går in vid 1700 varv. Hade dock samma innan jag bytte till kromade rör även om det var mindre pga att det var varmare ute. Dock verkar just kylan och E85 i kombination ge extra mycket avgasdimma efter bilen. Som du skriver - turbon börjar jobba och vips så har du en mjölkvit dimma i baksuget efter bilen som täcker hela bakrutan:-) Tror som sagt det är E85 i kombination med kyla plus turbon som går in och skjuter ut extra avgasrök. Men som du skriver Pumpnasare: Jag är också nyfiken på om fler har detta fenomen.
Som jag skrev ovan, jag har samma på min diesel. Att det kommer ut ånga när man drar på är ingen konstigt, det gör det på bensinare, diesel, etanol, gas osv. Det märklga är den dassiga aerodynamiken.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.