- lör 19 dec 2009, 18:46
Jag var och servade min bil (V70 2,4d classic -08), då sa meken att han såg att det kommit en softwareuppdatering till den modellen och undrade om jag ville att han skulle ladda in den.
OK sa jag, och han laddade ner den.
Dagen efter körde jag samma pendlarsträckor med samma fart som vanligt och såg att förbrukningen stigit med mer än en deciliter milen! :shock:
Vad FN har Volvos mjukvarujockeys fipplat med?
Jag frågade honom då vad det var som var uppdaterat/förändrat jämfört med den tidigare mjukvaran, men han hade inte en aning... Inte heller visste han var man kunde kolla för att få reda på det..
VAH!? :-(O) Är det så att Volvo inte säger vad som är uppdaterat, eller var bara den mekanikern svårt oinformerad?
Vet någon här hur man kan ta reda på VAD som förändrats mellan uppdateringar,
och om man kan "nedgradera" mjukvaran igen, d.v.s. lägga in den tidigare versionen?
Pleaze... :mrgreen:
OK sa jag, och han laddade ner den.
Dagen efter körde jag samma pendlarsträckor med samma fart som vanligt och såg att förbrukningen stigit med mer än en deciliter milen! :shock:
Vad FN har Volvos mjukvarujockeys fipplat med?
Jag frågade honom då vad det var som var uppdaterat/förändrat jämfört med den tidigare mjukvaran, men han hade inte en aning... Inte heller visste han var man kunde kolla för att få reda på det..
VAH!? :-(O) Är det så att Volvo inte säger vad som är uppdaterat, eller var bara den mekanikern svårt oinformerad?
Vet någon här hur man kan ta reda på VAD som förändrats mellan uppdateringar,
och om man kan "nedgradera" mjukvaran igen, d.v.s. lägga in den tidigare versionen?
Pleaze... :mrgreen:

- By XRay89