Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara men ljusbilden är inte så skarp som den ska vara, kan bero på att reflektorn är matt eller att lampan sitter fel.
Användarvisningsbild
av CarMan
när man kollar ljusbilden så ska man ha ett tydligt fält som är belyst, o det ska vara innom rätt område, i övrigt ska dat inte vara nått ljus alls.
om du har monterat lampan fel, eller köpt en billig skräp lampa, så kan gränsen för det belysta området bli ludig eller på anat sätt felaktig.
av maccio
finns ganska mycket som det kan bero på. reflektorerna kan vara dåliga. har du bytt lampor? kan vara i så fall oxå att dom sitter lite fel. alltså att den inte sitter 100 centrerad. om du släpper på lossningen lite och vickar lite på lampan kan du ju se om det blir någon skillnad
av hansjkpg
NIKLACE skrev:Hej! fick nedslag på ljusbild felaktig (diffus), någon som vet vad dom menar?
Har du bytt glödlampor nyligen ?? Hållt i dom fel så du har fått fingeravtryck på dom , ger samma fel
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Fick samma nedslag på besiktningen! I mitt fall berodde det på att glödlampan satt fel! Jag gav upp och lät Helmia fixa det! De gjorde det gratis :D
av hansjkpg
Volvo4life skrev:Fick samma nedslag på besiktningen! I mitt fall berodde det på att glödlampan satt fel! Jag gav upp och lät Helmia fixa det! De gjorde det gratis :D
Att det ska behöva vara så jävla svårt att byta en glödlampa på en bil ??? vad händer om det går sönder en mörk natt någonstans?? Tycker biltillverkare får skärpa till sig
Användarvisningsbild
av Martinmat
hansjkpg skrev:
Volvo4life skrev:Fick samma nedslag på besiktningen! I mitt fall berodde det på att glödlampan satt fel! Jag gav upp och lät Helmia fixa det! De gjorde det gratis :D
Att det ska behöva vara så jävla svårt att byta en glödlampa på en bil ??? vad händer om det går sönder en mörk natt någonstans?? Tycker biltillverkare får skärpa till sig
Det har dom väl i och för sig börjat göra, Volvo började med XC90 och nu har ju alla modeller lätt demonterbara strålkastare. I senaste vi bilägare fick volvo v70 högsta betyg på lampbyte, men tyvärr sitter vi med modellen då Volvo inte tyckte detta var ngn prio = svordomar, blodiga händer och om man har otur då: nedslag på besiktningen....
Användarvisningsbild
av isak
finns en fabrikant som löst det förnemligt, två plastöglor att låsa upp för att lyfta ut insatsen UTAN verktyg! SKODA systerbilen passat är dj--igare än V70N.
isak
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]