Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elmuppo
#35516
Hellrider skrev:
CarMan skrev:Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället
Otroligt vettigt inlägg. Vuxet och koncist. Turbos pressas ju lika mycket om du gasar fullt från 0-250 som 250-280. Men det vet du ju säkert redan.
av Hellrider
#35604
branx skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev:Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället
Otroligt vettigt inlägg. Vuxet och koncist. Turbos pressas ju lika mycket om du gasar fullt från 0-250 som 250-280. Men det vet du ju säkert redan.
DU....glöm det du hajar tydligen inte
Användarvisningsbild
av elmuppo
#35607
Hellrider skrev:
branx skrev:
Hellrider skrev: ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället
Otroligt vettigt inlägg. Vuxet och koncist. Turbos pressas ju lika mycket om du gasar fullt från 0-250 som 250-280. Men det vet du ju säkert redan.
DU....glöm det du hajar tydligen inte
Troligen inte. jag har bara jobbat med utveckling på VCC i snart 8 år.

//branx
Användarvisningsbild
av Loner
#35624
Låser tråden!
Loner

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]

Tänker på oljeringarna som klegar ihop.[…]

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]