Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
jag avskyr att det är missvisande, många förstår inte att arbete är med i det ena priet o inte det andra (det framgår lixom inte så tydligt)
då blir folk lutade ,sånt avskyr jag.
av erc
CarMan skrev:jag avskyr att det är missvisande, många förstår inte att arbete är med i det ena priet o inte det andra (det framgår lixom inte så tydligt)
då blir folk lutade ,sånt avskyr jag.
Det framgår med all önskvärd tydlighet att trådskaparen utfört jobbet själv. Jag tror att den uppfattningen delas av många.
av Janne_L
hansjkpg skrev: Min s80 har en liknande krok som tidigare ägaren satt dit , och det är en sådan där man måste såga ut i stötfångaren för att den ska gå dit och jag måste säga att det ser så jävla fult ut om man jämför med en demonterbar som inte lämnar några avtryck på bilen i form av hål i stötfångaren ( estetisk sak visst , men jag anser bilen ska se ren ut och det gör den inte med det utkapade hålet.
Hej!
Man måste såga i på alla volvodrag.
Kan bara beklaga, men det estetiska felet beror nog snarare på avsaknaden av stolthet i det arbete man gör och okunskap. Eller helt enkelt att du inte tycker det är snyggt. Till de demonterbara dragen finns normalt en bred svart plastkåpa som döljer hålet vid demonterat drag att köpa, Kolla på närmaste volvoverkstad så kan dom nog beställa hem ett sånt. du behöver nog typnumret på draget.

Janne
av Janne_L
CarMan skrev:
Janne_L skrev:Hej!
Till er bittra människor som kritiserar denna tråd för att man jämför pris mellan begagnat och nytt så kan jag bara säga att det är dessa två alternativ som finns på marknaden och därav är det dom två kostnaderna man kan jämför. man kan självklart ta en krok som inte är volvo orginal, men då måste man låna ström från olika kablar osv. Och priset på en ny krok klarar ni själva av att kolla eller vill ni ha hjälp med det?

Detta är en jämförelse av färdig produkt-färdig produkt.

I övrigt håller jag med Bilgalen. Väx Upp!

Tror ni att man skriver många inlägg till med monteringsanvisningar när man får dessa svar? vill du inte se priserna jämförda, blunda, eller ta inte ställning till dom. Men jag lovar att det är många som vill se dem oxå. som jag skrev, saknade informationen om detta.

Jag tror inte du har förstått nån ting alls !!!
det är ingen här som kritiserr en jämförelse mallan nytt o begagnat ! Sånt är bra!
men det är totalt miss visande att jämföra summan nytt inklusive montering med endast en begagnad del omonterad.

Hej!
Jo Carman, att du gnäller väldigt mycket på ingenting, tror de flesta fattat att jag monterade draget själv. Priset är inte missvisande, det är de priser jag fått och för många på ett forum som det här behövs det, man väljer nog ganska ofta att låta bli om det är extremt bökigt eller mycket jobb. I detta fall finns det pengar att spara utan att man behöver vara bilmek. det enda som krävs är att tummen inte sitter mitt i handen. För mig som struntar i om det kostat 7000 på verkstaden och betalat det om det var jättebökigt, För mig är information av den här typen vad man eftersöker.

Hoppas du förstår att det finns andra behov än dina behov, och att man inte behöver klaga på sånt andra människor gör för andra människor.
Användarvisningsbild
av CarMan
En trydlig redovsining hade visat din vinst i att göra det själv & vinsten i att köpa begagnat, nu är det bara rörigt.
Nån annan kanske vill köpa nytt men montera själv, o en tredje köper begagnat o låter nån montera det. Då kan det var bra att se den riktiga pris skillnaden o göra en bedömning om man vill läga ner den tiden det kan ta.
Användarvisningsbild
av CarMan
När det gäller V70 II så sågar man mycke riktigt i stötfångaren, men allt sker i den del av stötfånfaren som är nedåt, så snittet syns inte, så varför blanda in det i det hela?
av ozzmosis
Jag tycker dessa jämförelser är kanon, oavsett beg del eller ny del, man måste väl ändå i detta fall jämföra : 1. Före utan dragkrok,2.efter med dragkrok. Jag har ibland jämfört när kompisar gjort det själv och jag lämnat in bilen och räknat ut att man haft 60 Kr/timmen att göra det själv......min fritid är värd mer!
I detta fall har man ju närmare 2000 i timman.

Hade det varit en förslitningsartikel hade jag förstått kritiken.

Rockon :-)-)
Användarvisningsbild
av CarMan
ozzmosis skrev:Jag tycker dessa jämförelser är kanon, oavsett beg del eller ny del, man måste väl ändå i detta fall jämföra : 1. Före utan dragkrok,2.efter med dragkrok. Jag har ibland jämfört när kompisar gjort det själv och jag lämnat in bilen och räknat ut att man haft 60 Kr/timmen att göra det själv......min fritid är värd mer!
I detta fall har man ju närmare 2000 i timman.

Hade det varit en förslitningsartikel hade jag förstått kritiken.

Rockon :-)-)

Det är ju det som är grejen !!!! du vet ju inte vad timpeningen är, det är ju det han inte redovisar !!!
av cse
CarMan skrev:När det gäller V70 II så sågar man mycke riktigt i stötfångaren, men allt sker i den del av stötfånfaren som är nedåt, så snittet syns inte, så varför blanda in det i det hela?
Irriterad CarMan????
av hansjkpg
Janne_L skrev:
hansjkpg skrev: Min s80 har en liknande krok som tidigare ägaren satt dit , och det är en sådan där man måste såga ut i stötfångaren för att den ska gå dit och jag måste säga att det ser så jävla fult ut om man jämför med en demonterbar som inte lämnar några avtryck på bilen i form av hål i stötfångaren ( estetisk sak visst , men jag anser bilen ska se ren ut och det gör den inte med det utkapade hålet.
Hej!
Man måste såga i på alla volvodrag.
Kan bara beklaga, men det estetiska felet beror nog snarare på avsaknaden av stolthet i det arbete man gör och okunskap. Eller helt enkelt att du inte tycker det är snyggt. Till de demonterbara dragen finns normalt en bred svart plastkåpa som döljer hålet vid demonterat drag att köpa, Kolla på närmaste volvoverkstad så kan dom nog beställa hem ett sånt. du behöver nog typnumret på draget.

Janne
Jag har sett s80 med dragkrok utan någon utsågning .var en helt annan vinkling av kroken på dom.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]

Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]