Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo nu ska jag börja klaga på att det inte är ännu kallare.
:wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
:lol:
av Cicaro
:lol:

Saxat från SLs hemsida för några timmar sen:

"Pendeltågstrafiken, sporadisk trafik pga igensnöade växlar"

"Norrort: Alla busslinjer indragna på grund av halka"

osv.. Det enda som gick var tunnelbanan och innerstadsbussarna.. Var till stan och handlade julklappar och när jag åkte två stationer med innerstadsbussen hörde jag att någon vräkte ur sig på bussradion"Nej nu skiter vi i det här".

Varken sveavägen eller e18 var plogad och stockholm stad försöker salta bort 4 dm snö i centrum..

Tillåt mig skratta :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Var är plogbilarna kan man undra :roll: Finns väl bara saltbilar men ingen med plog verkar det som :wink:
av Cicaro
Läste på nyheterna imorse att Hudiksvalls kommun hade fler plogar än vad Vägverket hade i Södermanland :lol:
Användarvisningsbild
av Severin
Cicaro skrev:Läste på nyheterna imorse att Hudiksvalls kommun hade fler plogar än vad Vägverket hade i Södermanland :lol:
Om detta skulle stämma så börjar iaf jag undra vart dom stod gömda igårkväll/inatt när dom behövdes, låg flera dm snö på E4:an
av Cicaro
E4an är statligt hålld väg så det borde vara vägverket som plogar och inte kommunen. :)

Illa dock att det inte är plogat ens där, men ja..
Användarvisningsbild
av bjompa
Hahaha.. Har ni stockholmare fått på vinterdäcken än eller ni kanske är lika chockade i år som tidigare att de kommer snö mitt i December
av matzen10
bjompa skrev:Hahaha.. Har ni stockholmare fått på vinterdäcken än eller ni kanske är lika chockade i år som tidigare att de kommer snö mitt i December
För att inte tala om skåningarna ;-)
av Cicaro
bjompa skrev:Hahaha.. Har ni stockholmare fått på vinterdäcken än eller ni kanske är lika chockade i år som tidigare att de kommer snö mitt i December
Jag känner mig inte nämvärt träffad eftersom jag inte räknar mig som stockholmare trots att jag sen några år tillbaka bor i Solna,(har av princip inte fast telefon för att jag vägrar 08 nummer :P) Men jag, liksom de flesta av grannarna här hade dubbdäcken på redan när första frosthalkan var i oktober. Sen bor jag i ett område där 9 av 10 är inflyttade utifrån eftersom det är studentområde vilket säkert kan förklara saken(lilla volvoland) :P

Och nej jag har inte varit ute och kört i innerstan nämnvärt mycket med dubbdäcken och nej jag tänker inte byta till friktionsdäck eftersom det innebär att jag måste byta däck när jag ska åka och hälsa på föräldrar eller svärföräldrar som bor på landet med isiga vägar och backar på vägen dit :)

Förvånansvärt många stockholmare som bytt till vinterdäck i år när man tittar runt på parkeringen vid köpcentrum dock, måste bero på att det var lite fusksnö som aldrig la sig i november, första snön brukar chocka många som byter...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 190
Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

740 som krånglar

Det är ju årsmodell 1990 men lampan t&a[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm