Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har nyss köpt en V70 2,4 170 hk årsmod -05. När det är mörkt lyser det som bekant i alla möjliga knappar och reglage. Men knapparna som man trycker på för att ställa in sidospeglarna lyser inte. Eller rättare sagt, de lyser var för sig med en liten grön diod när man trycker ner för att ändra, men jag tycker att bokstäverna L och R borde lysa hela tiden så man ser var man ska trycka. Är det någon med samma modell som skulle kunna kolla om det är likadant på er bil (det kanske ska vara så helt enkelt)? Annars får jag gå till verkstaden, för jag fick 2 års extra garanti och såna småsaker retar mig till vansinne... :roll:

Tack på förhand!

André
Aha, låter bra att höra att det finns fler med samma "problem"! Då ska det säkert vara så. Jag trodde först att det kanske kunde vara en säkring eller så, men det är ju inget annat som slocknat... Jag hade för övrigt en Peugeot 407 automat innan som jag köpte ny, och den lyste inte i växelväljaren!!! P,R,N,D osv. Det var väl dumt om något!? Tack ska ni ha för snabba svar!!
:-)-)
greeeken skrev:Halloj.
Det ska inte lysa konstant.
Det ska vara som du säger 1 åt ggn
Det är ju inte samma belysning du pratar om. En åt gången är markeringen för vilken spegel som är vald, det är redan konstaterat. Frågan gällde om knappen ska vara bakgrundsbelyst.
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]