Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cornelia
Har haft frågan uppe för ett år sedan, dock utan framgång. Nu har jag fått höra att mitt problem tydligen kan vara ganska vanligt förekommande men vill kolla av med alla andra Volvoägare här.
Började med att c-låset krångla till o från genom att inte vilja låsa upp alla dörrar samtidigt. I samma veva började även larmet krångla. När det inte gick att låsa alla dörrar samtidigt så larmade inte bilen heller. Ibland fungerade det att låsa upp/låsa i förardörren, ibland på passagerarsidan. Helt plötsligt efter bråkande en morgon (vinter o smällkallt ute då) så hade c-låset o larmet helt gett upp. Sen dess fungerar det inte. Fick använda panikvajern för tanklocket o bakluckan fick ja krypa in i genom baksätet för att öppna... :???:
Nu har jag fått höra från flertalet människor att om en motor i dörren jävlas o lägger av (kortsluts, bränns) så lägger de andra oftast av direkt efter. Stämmer detta?
Kan man på något vis SE på c-låsmotorerna om de är väck?
Vi mätte signal osv o fram till relät fungerade det o minns jag inte fel hade vi fram i dörrarna med. Relät har jag provat på en annan bil o det fungerade klockrent. Dock fungerade inte deras relä i min...felet måste ju alltså sitta i dörrarna eller? ??:-/
Känner att jag vill få ordning på bilen nu, haft för mycket strul med den men vill inte sälja heller....är beroende av den tyvärr.
Alla tips blir jag glad över :)

PS. Har enbart nyckel, är alltså INGEN dosa...

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]