Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arvidka
Hei! Jeg opplever at å skifte dekk er tungt. Min Volvo V70II 2,4D Summum '08 har 17" felger (tunge!!) og siden Volvo har valgt Bolter og ikke PIN-bolter er det tungt å holde dekket på plass bare på senterringen for så å justere for å entre bolten korrekt. Det er ingen ting å tre innpå som holder hjulet. Trenger tre armer, helst.

Fins det å kjøpe en løs (plast? metall? ledebolt som man setter midlertidig inn i ett av bolthullene og "henger" hjulet på så man kan arbeide letter med to hender? Har søkt på ClasOhlsson og Biltema, men finner intet. MIne kompiser med f.eks. Audi AV har en slik plastbolt som standard.
Noen ideer??
Användarvisningsbild
av Diesel5
Ta en gängstång eller en bult med avkapad skalle och trä över en gummi/plast slang på den delen där fälgen ska hängas upp... Har inte provat men låter som en vinnande idé =) lycka till!
Användarvisningsbild
av oilburner
Diesel5 skrev:Ta en gängstång eller en bult med avkapad skalle och trä över en gummi/plast slang på den delen där fälgen ska hängas upp... Har inte provat men låter som en vinnande idé =) lycka till!
Helt klart en god ide og biltema har hardware'n du behøver.
Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]