Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oilburner
Planerar innkjøp av sommar hjul och undrade på hvilka dekk/dimensioner ni kjør på ni som redan fått ut er bil. Tenkte då i førsta hand på sommar hjul då jag redan har vinterhjula (Continental) klara. Detta blir min førsta suv ock et bra dekk til vanlig bil er inte nødvendigvis lika bra til en suv. Hvilka dekk kjør ni på och vilka erfarenhet kan ni dela. Ser at rett många vil ha 20 tummare typ R-design och då er vell 255 normala bredden. Funderar på båda Vredestein,Pirelli,dunlop och Kumho eller Hankook 265 bredd. På mønstret så ser vredestein(sessanta xl) och dunlop(SP sportmaxx) mest ut som gatdekk med lite prestanda mens dom andra verkar va lite mer før en tur på grus. Hørde av en at pirelli(Scorpion Zero) va et bra alternativ til suv. Annars så kunne det va interesangt om nån har en link til nån dekk test på dessa typiska suv dekk.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har iofsig inte fått min XC60 R-design än. Men jag ska ha 255/45 R20 Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico på sommarn. Det är likadana däck som sitter på XC90 R-design.
Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]