Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janne_L
Hej!
Till er bittra människor som kritiserar denna tråd för att man jämför pris mellan begagnat och nytt så kan jag bara säga att det är dessa två alternativ som finns på marknaden och därav är det dom två kostnaderna man kan jämför. man kan självklart ta en krok som inte är volvo orginal, men då måste man låna ström från olika kablar osv. Och priset på en ny krok klarar ni själva av att kolla eller vill ni ha hjälp med det?

Detta är en jämförelse av färdig produkt-färdig produkt.

I övrigt håller jag med Bilgalen. Väx Upp!

Tror ni att man skriver många inlägg till med monteringsanvisningar när man får dessa svar? vill du inte se priserna jämförda, blunda, eller ta inte ställning till dom. Men jag lovar att det är många som vill se dem oxå. som jag skrev, saknade informationen om detta.
Användarvisningsbild
av Bosa
Men du måste ju erkänna att det är ett fint välkomnande till forumet som du fått. :D

Jag ser själv inga problem med denna jämförelse och precis som du skriver så är det inte så svårt att plocka upp telefonen och ringa Volvo för att höra om pris på endast delarna om man vill veta nypriset. Men det blir väl lätt så på nätet, allt ska vara serverat och klart. :)
av Janne_L
:lol: , man kan väl lätt påstå att det är svårt att göra alla nöjda...
Användarvisningsbild
av oilburner
Det ar vel bra at någon lagger inn opplysningar som altid ar til hjelp for någon. Uansett jamførelse så finns det altid någon som har behov av upplysningene som leggs inn. Så selv om jag blir gjort uppmerksam på hur mycke pengar jag kunde sparat meg før når jeg bestelde original monterat drag från fabrik så synes jeg det er veldig bra at någon tar seg besvær å legga inn sådane detaljerade beskrivningar i det syfte å hjelpa andra. Så selv om jag inte personlig hadde någon nytta av dessa upplysningar (i allafall i dag, men hvem vet) så tack til dig som tenker såpass på dina volvo "kompissar" :D
av Janne_L
Hej alla glada!
Ser nu att jag glömt att skriva att man ska göra ett urtag i kofångaren. På en lackad fångare bör man tejpa på en lackade sidan och använda bågfil eller en dremel, men passa för värme som kan orsaka bubblor och sprickor i lacken.
På min, en kinetic med plast utan lack tog jag leatherman sågen och filen.
Lite snett är oxå rätt.

Janne
Användarvisningsbild
av CarMan
Janne_L skrev:Hej!
Till er bittra människor som kritiserar denna tråd för att man jämför pris mellan begagnat och nytt så kan jag bara säga att det är dessa två alternativ som finns på marknaden och därav är det dom två kostnaderna man kan jämför. man kan självklart ta en krok som inte är volvo orginal, men då måste man låna ström från olika kablar osv. Och priset på en ny krok klarar ni själva av att kolla eller vill ni ha hjälp med det?

Detta är en jämförelse av färdig produkt-färdig produkt.

I övrigt håller jag med Bilgalen. Väx Upp!

Tror ni att man skriver många inlägg till med monteringsanvisningar när man får dessa svar? vill du inte se priserna jämförda, blunda, eller ta inte ställning till dom. Men jag lovar att det är många som vill se dem oxå. som jag skrev, saknade informationen om detta.

Jag tror inte du har förstått nån ting alls !!!
det är ingen här som kritiserr en jämförelse mallan nytt o begagnat ! Sånt är bra!
men det är totalt miss visande att jämföra summan nytt inklusive montering med endast en begagnad del omonterad.
av hansjkpg
Jag tror inte du har förstått nån ting alls !!!
det är ingen här som kritiserr en jämförelse mallan nytt o begagnat ! Sånt är bra!
men det är totalt miss visande att jämföra summan nytt inklusive montering med endast en begagnad del omonterad.[/quote]

Min s80 har en liknande krok som tidigare ägaren satt dit , och det är en sådan där man måste såga ut i stötfångaren för att den ska gå dit och jag måste säga att det ser så jävla fult ut om man jämför med en demonterbar som inte lämnar några avtryck på bilen i form av hål i stötfångaren ( estetisk sak visst , men jag anser bilen ska se ren ut och det gör den inte med det utkapade hålet.
av erc
CarMan skrev:Jag tror inte du har förstått nån ting alls !!!
men det är totalt miss visande att jämföra summan nytt inklusive montering med endast en begagnad del omonterad.
För inte så länge sedan avskydde du när Volvoägare undrade om andra haft samma garantifel de själva råkat ut för. Nu hatar du att det görs en jämförelse mellen dyraste (?) och billigaste (?) sättet att förse sin V70 med dragkrok.

Vad i hela friden är det för missvisande med att i trevlig och hjälpsam ton beskriva ett billigt sätt att montera drag?

Erfarenhetsutbyte är väl ett sånt här forums absolut viktigaste funktion?!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]