Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Fuskade du och bytte hela sargen till en från en 04(tror det var så), eller var seriös och monterade dit ringar i befintlig sarg?
Snyggt är det iaf.
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev:Fuskade du och bytte hela sargen till en från en 04(tror det var så), eller var seriös och monterade dit ringar i befintlig sarg?
Snyggt är det iaf.
Är det fusk att ta från en 03:a? Är väl fusk att limma/valsa dit?

Volvo original förståss :) så det är sarg från en 03:a

/L
av matzen10
När jag köpte min "nya" bil satt det kromringar runt och det var det första som slog mig när jag satte mig ner i stolen första gången! Det är inte mycket, men väldigt iögonfallande!! Blir lite elegantare tycker jag.
Schysst Loner! Ha en skön weekend!

M V H
---< Matz
Det blev bra Loner....och snyggt samt det är inte så mycket men ändå märker man det så fort man sitter i bilen....

Luft munstycken kommer inom kort hoppas jag...:):)
Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:
ER skrev:Fuskade du och bytte hela sargen till en från en 04(tror det var så), eller var seriös och monterade dit ringar i befintlig sarg?
Snyggt är det iaf.
Är det fusk att ta från en 03:a? Är väl fusk att limma/valsa dit?

Volvo original förståss :) så det är sarg från en 03:a

/L
Fusk på det sättet att det är för enkelt så man uppskattar inte nerlagt arbete. Kommer nog själv att leta reda på riktig sarg med kromad sarg då valsat inte riktigt är lika bra som original.
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev:för enkelt så man uppskattar inte nerlagt arbete. Kommer nog själv att leta reda på riktig sarg med kromad sarg då valsat inte riktigt är lika bra som original.
Exakt, annars har jag ett par lösa ringar som skall limmas dit, skall ta gammel instrumentet och prova och se hur det skulle se ut :roll:

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
¨Tjena ER

Har en sarg till dig om du är intresserad, orginal från volvo 03...med krom ringar..
hör av dig om du vill ha....

maila mig...
av jbl
Ja det är ett lyft med ringarna monterade.
Användarvisningsbild
av falcon
Finns det ngn snabbguide hur man byte/limmar dit kromringar.
Vad kostar en sarg med kromringar?

Mvh Peter

En liten uppdatering. Slangen bytt och larmet bort[…]

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]