Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Fick äntligen tummen ur och isolerade rören runt pumpen, nu skall bara elen snyggas till oxå:
Bild
Bild

Monterade en extra vattenmätare, nån som listat ut vad den är "bra" för?
Bild

Satte upp lite hyllor så det blir snyggare förvaring:
Bild

Uttag monterades mellan verktygstavlorna i garaget:
Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
Redundancy eller va fan det heter :) Vattenmätarna i alla fall fallerar ena så kan man fortfarande läsa av vad det går åt.

Till egna fjärravläsningen?
Användarvisningsbild
av Loner
cybermunk skrev:Redundancy eller va fan det heter :) Vattenmätarna i alla fall fallerar ena så kan man fortfarande läsa av vad det går åt.

Till egna fjärravläsningen?
Inte riktigt rätt svar..

/L
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Loner skrev:Monterade en extra vattenmätare, nån som listat ut vad den är "bra" för?
*Kanske för att se att båda mätarna visar lika?
*Kanske en mätare för varmvatten?
*Kanske för att se hur mycket vatten som går till en viss del av huset?

?:-/
Användarvisningsbild
av Loner
wendtan skrev:Wendtan gissar på att den mäter mängden varmvatten som går åt. :D
Och där vann du en Kall-dusch :lol:

Fick tag i den där hyffsat billigt, har pulsutgång som ger en puls per liter. Nu skall det bara till nån "manick" som loggar alla grejor oxå..

/L
Användarvisningsbild
av Loner
wendtan skrev:Jag hoppas på ett litet plc system med ett HMI med infälld skärm i garaget :lol:
Litet o litet.. Satt nyss och projjade lite, blir nån form av fältbus in så jag kan logga (och eventuellt ta över) ventiler till golvvärmen.
Kan vara "kul" att se hur dom jobbar, så man kan se om nått rum alltid öppnar först och nått aldrig öppnar, då får man se över flödesinställningarna.

Och självklart blir det HMI, iaf en som loggar alla värden, men ramlar man över nån billig touchpanel så kanske man fäller in den i tvättstugeväggen.. fin fint att kunna ställa motorvärmare och sånt där.
I första läget tänkte jag ta ute-tempen som värmepumpen har, och styra tillslag av m-värmareuttagen ifrån detta.

Jaja, blir väl lite pyssel med detta i jul då värmepumpen skall provköras mot min mjukvara, eller var det tvärtom :roll:

/L
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 46

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist