Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nä, det har Volvo inte, men jag menade kanske verkstäder typ Bilia och andra Volvo-återförsäljare. Lämnar man in bilen där så är det kanske högst sannolikt att verkstaden använder Volvos egna original delar. Vilket jag inte tror att många "hemma-mekare" gör. Dom handlar väl oftast på Mekonomen, Biltema och andra lågris-ställen. Bara vad jag tror.
Senast redigerad av 1 matte75, redigerad totalt 0 gånger.
Jag tycker inte om att bli citerad felaktigt, jag anklagar inte någon enskilld, men se ovastående inlägg, det ser ut som om jag skrivit hela det "mörkade" vilket jag inte har gjort......om ni läser noga så ser ni,,,,,,,,,,
snälla när ni citerar, kolla att det blir rätt....
Freddie D:
heheheehe, okej, men det var inte första gången det hände mig,
och tidigare har jag inte reagerat synligt.men du har inte vad jag vet gjort det tidigare....
Men här blev det bara så.
Okej Matte75, no bad feelings :D ?
Varför skulle man inte få diskutera Vadis på forumet, eller kopior av det ????

Massor av olagliga saker diskuteras ju här, forumet drar ju t.o.m in pengar på att anonser för produkter som är helt olagliga att använda som xenonkonverteringar, PPC, och trimboxar tex.
Detta kan bli en lååång diskussion. Det finns ju diverse uppfattningar om vad som är tillåtet typ nedladdningar från nätet. det är idag fullt möjligt att få höra att "allt som finns på nätet" är gratis o fritt att använda, nåväl jag tillhör inte den skaran. Har människor eller företag skapat något så kan man inte bara ta det o börja använda fritt. När det gäller trimboxar osv så får dom säljas fritt enligt lagstiftarna och där KÖPER du produkterna från ett företag eller motsvarande.
Vadis har aldrig varit till salu vad jag vet så det innebär i praktiken att ALLA användare är olagliga från start då det enligt min mening är "stöld" av programvara.
Att inneha Trimboxar, Xenon osv är lagligt....finns ju tillfällen där du får använda dessa saker.
Men som sagt, jag tänker inte ge mig in i diskussion mera om detta då uppfattningarna är väldigt olika beroende på kunskap, ålder, intresseinriktningar och mycket mycket mera.
Detta är min åsikt vilken jag respekterar. :D
Freddie
Jag förstår, håller delvis med i och respekterar också din åsikt Wissel. MEN faktum kvarstår: det är inte olagligt att diskutera något som är olagligt att inneha. Vi skulle kunna ha en tråd på klotterplanket som handlar om hur man bäst injicerar heroin, eller en om hur man bäst sprayar ned en skurk med tårgas, eller hur man bäst trimmar in sin hembränningsapparat. :D Alla dessa saker skulle säkert sticka i ögonen på många människor men det är inte olagligt att prata, dela erfarenheter och ge tips om.

Som tidigare nämts är det upp till administratörerna att avgöra om de vill ha diskussionen på forumet eller inte och vill de ha forummedlemmarnas respekt bör de motivera beslutet på ett bra sätt... :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]