Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej IGEN ! blir väl snart utslängd härifrån :D Jag har plockat bort tändkassetten på ett stift och har gnista på den (kunde inte plocka bort dom andra då handtaget gick sönder) så jag tänkte kolla så det kommer bensin , skruvade bort railen som håller insprutningsmunstyckena tog upp munstyckena och satte dit railen på ett munstycke igen , men det kommer ingen bensin ( kan man inte göra så eller vad blir fel ) bensinpumpen låter som att den går igång .Jordar railen mot motorn när den är fastskruvad ?? eller kan något annat vara fel ??=???
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubriken.
av hansjkpg
hansjkpg skrev:Hej IGEN ! blir väl snart utslängd härifrån :D Jag har plockat bort tändkassetten på ett stift och har gnista på den (kunde inte plocka bort dom andra då handtaget gick sönder) så jag tänkte kolla så det kommer bensin , skruvade bort railen som håller insprutningsmunstyckena tog upp munstyckena och satte dit railen på ett munstycke igen , men det kommer ingen bensin ( kan man inte göra så eller vad blir fel ) bensinpumpen låter som att den går igång .Jordar railen mot motorn när den är fastskruvad ?? eller kan något annat vara fel ??=???
hej ! det sitter även slang på undersidan av railen , hur får man bort det så man kan rengöra själva railen från diverse skit (troligen själva bensinslangen men inte säker)
av hansjkpg
hansjkpg skrev:
hansjkpg skrev:Hej IGEN ! blir väl snart utslängd härifrån :D Jag har plockat bort tändkassetten på ett stift och har gnista på den (kunde inte plocka bort dom andra då handtaget gick sönder) så jag tänkte kolla så det kommer bensin , skruvade bort railen som håller insprutningsmunstyckena tog upp munstyckena och satte dit railen på ett munstycke igen , men det kommer ingen bensin ( kan man inte göra så eller vad blir fel ) bensinpumpen låter som att den går igång .Jordar railen mot motorn när den är fastskruvad ?? eller kan något annat vara fel ??=???
hej ! det sitter även slang på undersidan av railen , hur får man bort det så man kan rengöra själva railen från diverse skit (troligen själva bensinslangen men inte säker)
Ingen som kan svara på hur man provar om det kommer fram bensin till motorn ?? har insprutningsmunstyckena lösa nu .
av freak
Det ska komma bensin när du håller i fuelrailen, du måste köra på startmotorn för att insprutarna ska öppna!.
När mann kollar spridar bilden har mann alla insprutare fast kvar på ralien bara dra ur allt ihop ur insuget
lägg en kartong eller nåt under så ser mann bra om det bli jämnblött på alla sex. då vet du båda att du har bensin fram + att dom öppnar .. ska du bara kolla bränsle tryck så är det bara ta bort den lilla blå hatten till höger på railen
ta en liten mejsel o trycka in ventilen (påminner om en vanlig däckventil) då ska det komma bensin ur den.
av hansjkpg
freak skrev:Det ska komma bensin när du håller i fuelrailen, du måste köra på startmotorn för att insprutarna ska öppna!.
När mann kollar spridar bilden har mann alla insprutare fast kvar på ralien bara dra ur allt ihop ur insuget
lägg en kartong eller nåt under så ser mann bra om det bli jämnblött på alla sex. då vet du båda att du har bensin fram + att dom öppnar .. ska du bara kolla bränsle tryck så är det bara ta bort den lilla blå hatten till höger på railen
ta en liten mejsel o trycka in ventilen (påminner om en vanlig däckventil) då ska det komma bensin ur den.
Det kom ingen bensin när jag körde runt startmotorn , iofs så var batteriet dåligt så det drog inte särskilt fort men det ska väl komma ändå? verkar ju vara något fel på vägen då ?? tycker det låter som att bensinpumpen snurrrar i alla fall*S*. ska prova det där med det blå hatten också*S*
av hansjkpg
clem skrev:Det händer ibland att tankmätaren visar fel.
Prova att slå i 10 liter bensin för att utesluta det felet.
Har halva tanken full , rätt nyligen tankad , min visar för lite dessutom :D
Var sitter det något filter till eländet ?
av freak
Men har du ingen tryck fram så är det garanterat pumpen. om pumpen inte låter kolla så du har ström fram till den.. sugslangen i pumpen kan ha gått sönder eller hoppat isär
ta bort baksätet o ryggstödet så finns pumpen på högersida o tankmätaren på vänster ..
av hansjkpg
freak skrev:Men har du ingen tryck fram så är det garanterat pumpen. om pumpen inte låter kolla så du har ström fram till den.. sugslangen i pumpen kan ha gått sönder eller hoppat isär
ta bort baksätet o ryggstödet så finns pumpen på högersida o tankmätaren på vänster ..
Jo pumpen låter när man vrider runt nyckeln , men det verkar inte som det kommer fram till munstyckena ( har dom lösa från motorn , men det kommer ingen bensin. Det med sugslangen kan ju vara något att titta på Tack.
Kolla att du har bränsletryck i fuelrailen som det tidigare tipsats om av freak.
Då har du konstaterat om det kommer bränsle dit eller inte, och sedan kan du gå vidare med felsökningen.
Kommer inget bränsle – bakåt mot bränslepump och tank.
Kommer det bränsle – varför öppnar inte spridarna?
(Dom behöver en elektrisk impuls för att öppnas)

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]