- tis 15 dec 2009, 11:09
Jag skulle börja med att byta termostaten, en hundring är billigt för att få bort en felkälla.
"- motorfläkten gått på fullvarv efter att jag stängt av motorn, trots att temeraturmätaren stod på 1/4.
Termostaten ?
- Väntade några minuter, slog på tändningen, tempmätaren på 1/4, fläkten fortsätter för fullt
- startade motorn. Då visar helt plösligt temperaturmätaren på rött.
- Stannar motorn. Då stannar fläkten.
- Slår på tändningen tempen 1/4. Fläkten stilla"
Du borde ha en del felkoder, har dom läst av din bil, Felkoderna skall du be att få med dig, dom är dina du har betalt för dessa.
Det låter också som ett glapp någonstans.....jordfel eller motsvarande, allt ifrån batterikablarna till någon övrig jordkabel.
Har du mätt batteriet när det är dött, hur många volt finns det då ?
Vidare så kan ju EEC panelen och DIM vara på G. Felkoder i så fall....
När inte detta dyker upp fungerar bilen då felfritt, typ, Farthållare, AC automatiken, ABS osv ?
Har du ingen kompis med PPC läsare i närheten ?
Freddie
"- motorfläkten gått på fullvarv efter att jag stängt av motorn, trots att temeraturmätaren stod på 1/4.
Termostaten ?
- Väntade några minuter, slog på tändningen, tempmätaren på 1/4, fläkten fortsätter för fullt
- startade motorn. Då visar helt plösligt temperaturmätaren på rött.
- Stannar motorn. Då stannar fläkten.
- Slår på tändningen tempen 1/4. Fläkten stilla"
Du borde ha en del felkoder, har dom läst av din bil, Felkoderna skall du be att få med dig, dom är dina du har betalt för dessa.
Det låter också som ett glapp någonstans.....jordfel eller motsvarande, allt ifrån batterikablarna till någon övrig jordkabel.
Har du mätt batteriet när det är dött, hur många volt finns det då ?
Vidare så kan ju EEC panelen och DIM vara på G. Felkoder i så fall....
När inte detta dyker upp fungerar bilen då felfritt, typ, Farthållare, AC automatiken, ABS osv ?
Har du ingen kompis med PPC läsare i närheten ?
Freddie
XC90 2,5T/AWD/ Automat,
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]
- By XRay89