Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lason
Dags för första updaten då :)

Har inte fått så mycket gjort denna helgen då de vart mycket annat ivägen, men har rivit ur stolarna och ljudisoleringen... Fy FAN va tråkigt det är att skrapa asfaltsmatta... Tur garagerpolaren tog sig an det ;) Inte mer än rätt... Ingen hade bett honom peta på underredet med skruvmejsel :P

Någon som vet om golvplåtarna finns som ekonomiplåt? Volvo kanske har dem t.om...

Bild

Får bli allt för dena gången tyvärr...

Men nästa fredag är det ledigt till 4:e januari, så då kan de bli lite garagetid :)
av Lason
Grammse skrev:ska du inte svarva av skivorna och på med nya klossar?
Dem ser värre ut på bild, men klossarna är nya ;) Men förmodligen gör jag det senare. Ville få klart för mig att jag fått rätt bromsok och klossar :)
av Lason
Fluffen skrev:Mekonomen har golvplåtarna som ekonomiplåt, ganska dyra dock...
Handlar dock av principskäl inte gärna hos mekonomen, men den har Klokkerholm Karrosseridele som leverantör, och kollade deras sida, och plåtarna finns hos MECA också :) (jobbet handlar där, så får företagets rabatt)

Vart inte så farligt... 355 kr/styck. :)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Nu ska vi inte klaga. :wink: Det är ju ganska lätt att svetsa upp golvet, jämfört med andra ställen. Och när det finns ekonomiplåt så är det ju ännu enklare.
av Lason
Ska köpa! Ska svetsa :P

MEn jag jobbar 8-5 och har en timme pendling, och reservdelsbutikerna här har öppet 7-5 :(

Men ska hämta delar imorgon, så då ska ja skicka med farsan en beställning på golvplåt med :)

Sen har ja bara helgerna då jag har garaget i Nybro... Men denna helgen hoppas jag det blir mycket gjort :D

Men nu ska jag nog ut o sladda lite till med 740:in, har kommit 4 cm snö och snöar än :D
av Lason
Nu blir det lite kap och svetsbilder :) Har haft en del att göra, så har inte hunnit så mycket som jag skulle velat :(

Började med skärmkanten... Byter bara den dåliga biten för enkelhetens skull...
Bild

Som ni ser va även inneskärmen dålig, men det skarvas med plåtbitar bara för den va dyr!
Bild
Kan inte vara nån miljövänlig tectyl som fortfaronde är flytande efter 40 år ;)

Slipade till det lite så såg det lite bättre ut
Bild

Att jag gör såhär beror på snålhet... ;) Vill någon kolla in i hjulhusen så visst, klagar den, då får jag väll sänka bilen ;) Jag ska ha den att köra med framförallt, titta på kommer i andra hand :)

Har fått itag i lite papper om trimning specifikt för B20, och bestyckningsråd för Weber och Dellorto nu också, av en Valp-åkande släkting.
Av samma släkting har jag blivit erbjuden att köpa en nyrenoverad "steg 2,5" topp för ett bra pris, den va visst lite för vass i skogen ;) Så då sparar jag in lite drygt 5000 mot att jag behöver köra med blyersättning... men för 5000 får man rätt mycket V-Power och oktanbooster/blyersättning ;)
Sen ska jag hämta ett rejält lass med delar på nyårsafton, med bl.a insug till sportmotor med förgtasare (dubbla SU) och en herrans massa andra delar hos en polare, så jag går inte sysslolös iaf :)

Så, nu har ni iaf fått svetsbilderna som utlovades ;) Ska greja så fort ja kan :) Jag är inte mer än människa :)

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]