Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av andreaså
Är här någon som har monterat in ett eftermarknads slutsteg till en S40/V50? Har preformance stereon så jag måste ta signal via högtalarkablarna...

någon som har nått förslap på vilket steg man ska köpa?
Användarvisningsbild
av Fellow
Vad ska du ha steget till? Bas eller kitsystem? Köper du en hög/lågnivå-omvandlare får du ju ut en signal från högtalarna till en låda som ger dig låginvåutgångar. Annars finns de ju DLS som har högnivåingång med autostartfunktion.
Jag kör en baslåda med en hög/lågnivå-omvandlare och de funkar bra! Men vet inte hur det skulle låta att köra framsystemet på en omvandlad signal?
av andreaså
Har monterat in high preformence kitsystemet men saknar lite kraft i basen.. Tror att man kan få ett skapligt ljud om jag hade fått mer effekt i högtalarna jämför med vad man har nu. Hade en baslåda innan men hade ett problem med det, när man hörde på radion och men skruva upp basen så blev det störningar på radion(Brus). Någon som kanske har en idé om vad det felet kan bero på?
Användarvisningsbild
av Stylingbruden
Kablarna du dragit legat för nära varann..
Testa dra om plus kablarna..
När jag drar kablar så drar jag ena plus kabeln på förarsidan och den andra på passagerarsidan.
På så sätt blir det inga störningar när jag spelar.
Eller så kan du testa ett annat knep.
Plocka ut all inredning o dra kablarna riktigt med tunnel o negerkitt och allt så det blir "proffsdraget", jag ska bege mig på 855an nu i vinter och göra så.
På så vis så blir det absolut inga störningar när du spelar.
På tävlingar blir det oftast mindre db då det blir störningar.

Hoppas detta hjälpte!
av andreaså
Har dragit strömkabeln på vänster sida, så jag får dra om den till högersida och se om det blir bättre.

Sen e frågan om det funkar att använda högnivå till ett slutsteg och sen skicka signalen vidare till högtalarna inne i kupén?
Användarvisningsbild
av Stylingbruden
Nej då behövs det kanske inte men för att vara på den s äkra sidan har jag alltid en sån om jag kör med orignalstereon. :)
Men jag kör alltid "the safe way" så att säga..

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]