- mån 14 dec 2009, 14:27
Var får man i så fall tag i den uppdateringen, har Volvo den och vad kostar den ungefär i så fall?
Moderator: Moderatorer
dieselmagnus skrev:Geartronic/automaten har fått lite kritik för att driva upp förbrukningen mer än vad den borde beroende på att den är lite varvvillig. Vad jag har läst så finns det mjukvaruuppdatering som fixar till detta. Diesel och automat är en mycket bra kombination tycker jag. Man använder motorns finna bottendrag. För att en diesel skall löna sig idag så bör du köra ca 1000 mil/år. Det kommer man lätt upp i om man inte bor i stan. Alltid lika kul att kunna köra 100 mil och´hälla i 60 liter. :DVad jag vet finns det inga uppdateringar till Geartronic'en som gör några underverk med växlingsbeteendet, men konkreta erfarenheter efterlyses.
Larzan skrev: Växellådan beter sig som en sjuväxlad. Det märker man t.ex om man använder geatronicläget mellan femman och växlar ned till fyran. Varvräknaren rör sig i två steg just mellan dessa två växlar, varför vet jag inte. Men ger i alla fall bra bränsleekonomi.Det är inte lockup'en på fyra:n du känner?
Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]
Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]