Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan tänkte höra om någon vet felet på min bil
för ett tag sen började bilen att bete sig skumt allvarligt bromsfel står det i displayen motorlampan började lysa samt abs,antisladd och hastighetsmätaren dör trippmätaren likaså och bilen går som ett arsle och rycker på låga varv man måste varva den mkt för att ta sig nånstans.
detta avhjälps med att jag lossar på minuspolen och då går den som den ska och allt funkar i ett par veckor.
vad kan det vara för fel
volvo hittade en jäkla massa felkoder till flertalet styrenheter
är väldigt btacksam för svar då ingen verkar kunna hjälpa mig.
mvh conny
connyjsson skrev:Hejsan tänkte höra om någon vet felet på min bil
för ett tag sen började bilen att bete sig skumt allvarligt bromsfel står det i displayen motorlampan började lysa samt abs,antisladd och hastighetsmätaren dör trippmätaren likaså och bilen går som ett arsle och rycker på låga varv man måste varva den mkt för att ta sig nånstans.
detta avhjälps med att jag lossar på minuspolen och då går den som den ska och allt funkar i ett par veckor.
vad kan det vara för fel
volvo hittade en jäkla massa felkoder till flertalet styrenheter
är väldigt btacksam för svar då ingen verkar kunna hjälpa mig.
mvh conny

nu vet inte jag om du lämna in bilen för felsökning eller om du bara ville ha ett papper med felkoder, men om nu volvo flesökt o inte kan fastställa vad som är fel, hur ska då nån på internett som inte set bilen eller dina felkodet kunna veta vad som är fel på just din bil?
jag ville ha ett papper med felkoder så man kunde se vad som är fel men koderna gick till abs styrenhet samt spjällhus och cem modul så då vet jag inte mer volvo sa att det är bara att börja i en ände och byta tills det är fixat men notan lär sluta på 15000-20000 om jag har otur mvh conny
sniket att inte ge dig pappret med koderna (dom kan ju ta betalt för papprett om du ber om det, det säger jag inget om, men du ska ju helt klart kunna få pappret)

sen så byter man inte komponenter kors o tvärs, utan man mäter på diverse olika sätt (men i nödfall när fel är intermitenta, så kan byten vara nädvändiga)
ja, o då är det lättare, då du nu inte ha så många felkoder
här har jag fått lite felkoder

sas-0049 spänningsmatning styrenhet felaktig signal
sas-e003 konfigurationsfel
abs-0093 kommunikation styrenhet
abs-0097 no match
abs-00b5 kommunikation styrenhet signalkvalitet från sas
ecm-902a kommunikation med gasspjällenhet för låg signal
ecm-e003 konfigurationsfel

tacksam för svar mvh conny

På bild 2 i denna annons finns ett exempel p[…]

Bakre länkarmsbussning