Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jolly0000
tjena. har även jag skaffat mig ett lastgaller. Någon som har en monteringsanvisning att maila över? har kollat lite och kännt på innertaket därman ska montera men fattar inte riktigt hur jag ska göra.

tacksam för hjälp. mvh
Användarvisningsbild
av MartinS
Tänk på att konsollerna skiljer på höger och vänster sida, det misstaget gjorde jag när jag monterade ett för många år sedan, det tog ett tag innan jag fattade det.

/Martin
av Rayyan
Kanske fästena (h/v) är monterade fel?
När jag skulle montera gallret i min V 40 så blev jag ganska brydd.
Det var så enkelt att hö fäste satt på vä sida och tvärt om.
STORA hål ska skäras. Skitenkelt att känna markeringen i innertaket.
Lite fantasi och så satt det på plats och fungerar bra.

MEN. Varför har inte Volvo ett lastgaller som kan fällas upp mot taket.

Hade tidigare en simpel Renault Megane med lastgaller som fälldes upp och stannade uppfällt m,h,a, gasfjädrar.
Användarvisningsbild
av Fisch
Jag hittade på montageanvisningen men glömde den i garaget. Om intresse finns så kan jag göra en pdf, men då får någon säga till isf.
av jolly0000
skulle gärna bli glad av en pdf. vill du kan du maila den till [email protected]
Jag lyckades att skära ut hålen i innertaket och ser skruvhålen lååångt därinne. blir nog lite trixit men det ska nog gå.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

det löste sig för mig. nu är det på plats! det va inte särskilt svårt
Användarvisningsbild
av e5frog
jolly0000 skrev:skulle gärna bli glad av en pdf. vill du kan du maila den till...
Eller så kan du väl ladda upp den någonstans och länka - för framtida referens laddaupp.se t.ex.
av Andreas33
Maria-Blå bil skrev:Kom i gen då, snälla nån måste ju veta hur man gör...
tjena maria
va kostar ett sånt lastgaller igentligen o e de bra typ går de över hela baksätet eller
hör av dig med pris om du vill

Mvh Andreas

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]