- fre 11 dec 2009, 15:50
Steff 99 skrev:Ja det finns det. Om man tittar på den senaste opinionsmätningen går MP starkt framåt. De förespråkar ju etanol. De satsar ju på att minska användandet av fossila bränslen. Så att inte tro att de fossila bränslerna kommer att beskattas hårdare, kanske till och med mycket hårt, under nästa mandatperiod tror jag är att lura sig själv. Jag tror att vi kommer att få se en ökad inhemsk produktion av etanol. Finnländarna håller ju på att ta fram etanol ur avfall. Varför skulle Volvo återuppta produktionen av BiFuel om de inte var rädda för att tappa marknad. De skall ju konvertera den till att etanolen skall bli alternativbränsle, varför. Detta skriver jag inte för att jag har en Flexifuel, utan jag köpte en Flexifuel för att jag ser ovanstående scenario framför mig.
Visserligen finns det något som säger "skadeglädje är den enda sanna glädjen"
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo