Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Är väldigt nöjd med ljudet i i bilen fast, mycket vill ha mer.
Vilka utgångar finns det på stereon?

Hur pass enkelt/svårt är det att koppla in exempelvis en baslåda med förstärkare tillsammans med enheten?
Det enda som behövs för att göra en vanlig påbyggnad på stereon är DIN-RCA adapter från t.ex Backes så kan du koppla in extra slutsteg eller basar... det är inte svårare i den bilen än någon med "vanlig" bilstereo.

Jag började med en liknande adapter + ett fyrkanalssteg som drev en sub och ett bättre framsystem. Senare rök stereon och resten av högtalarna till förmån för bättre och flexiblare huvudenhet...

/Thomas
Den verkar vara sammankopplad med parksensorerna och på displayen kommer det upp en text.. park assist aktive.. när man lägger i backen. Sen är den kopplad i hop med RTI´n med på nåt vänster.
Inget fel i enheten, gillar den. Vill egentligen kanske ha lite mer bas. Har inte hittat equalizern i undermenyerna ännu.
Har bara vreden för disk.bas.
så därför kändes det som den enklaste lösningen att fundera över en lite baslåda till enheten.
Tycker att du ska satsa på volvos original subwoofer, jag har HU850 med high performance och volvos sub, och det spelar bra som satan tycker jag!
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]