NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av modin
Jag hade bilen inne på en bildiagnos för ca en månad sedan. En V50 T5 -06. Jag har länge tyckt att kopplingen tar långt ner och påtalade det för besiktningsmannen. Han höll med om att den tog ganska långt ner och skrev en notering om det i protokollet. När jag frågade vad det kan bero på, hade han inget bra svar. Han menade bara på att de oftare noterar att kopplingen tar "högt upp" på bilar..

Det är ju inget som helst problem att köra eller så. Jag är bara orolig att den kanske ligger och slirar konstant eller att den rätt som det är blir sämre och att det då blir väldigt kostsamt att åtgärda eller dylikt.

Någon som har någon aning om vad det beror på? Det kanske är så på V50s/T5or? Kom gärna med lugnande besked ;)
av Sidenbladh
Tjena Modin.
Min mors förra tjänstebil var en V50 T5 som jag tyckte var lite hopplös att köra mjukt med just på grund av att kopplingen tog väldigt långt ner. Där var det antingen frikopplat eller drivläge direkt nästan - visst lärde man sig efter att ha kört den ett tag att verkligen smyga upp den men det ryckte både en och två gånger innan dess...

Så helt klart är att du inte är helt ensam om att ha det på det sättet - hoppas detta lugnar dig.

/Daniel
av Lazy
Min är bara 2mån. gammal och den tar högt upp, en arbetskollega som har en -08, tar också högt upp så jag skulle nog kolla upp det.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]