Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shift
Nu har jag kollat upp Night breaker, och de verkar grymma! Till och med slut hos leverantören.Synd att det är dålig livslängd, men 3 månader är ju vad mörkersäsongen är så :)
av Matt23
Shift skrev:Nu har jag kollat upp Night breaker, och de verkar grymma! Till och med slut hos leverantören.Synd att det är dålig livslängd, men 3 månader är ju vad mörkersäsongen är så :)
Såg igår som av en händelse att Clas olsson hade nightbreakerlampor.. Ett tips bara såhär i mörkret om du inte skaffat redan....
av Andreas33
Hej
va inne på bedsiktningen igår o har satt in xenon h7 i mitt halvljus o de ända gubben sa va att de blända om man stod framför men på deras mätare så va de ok men han sa inte nått för de va xenon så e kanske beroende på va de e för en besiktnings gubbe som man får men ska man typa om de så e de ju massa som man ska behöva ändra men de skiter man i för går ju bara o byta till org när man ska in med den på besiktning ju.
av Lövet
En sådan besiktningsgubbe ska egentligen ha sparken.
Användarvisningsbild
av SvenB
Andreas33 skrev:Hej
va inne på bedsiktningen igår o har satt in xenon h7 i mitt halvljus o de ända gubben sa va att de blända om man stod framför men på deras mätare så va de ok men han sa inte nått för de va xenon så e kanske beroende på va de e för en besiktnings gubbe som man får men ska man typa om de så e de ju massa som man ska behöva ändra men de skiter man i för går ju bara o byta till org när man ska in med den på besiktning ju.
En till!!! :evil: :evil: En trafikpolis berättade för mig att de skall ut med bötesblocket och inkassera biljetterna på olagliga Xenon, det börjar bli för många nu.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av Shift
Folk får gärna ha vad de vill, så länge jag inte blir bländad. Folk med för många watt på halvljusen eller de som kör dim och halvljus samtidigt förstör ständigt mina kvällskörningar.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Andreas33 skrev:Hej
Låter ju väldigt konstigt. Är det inte det de ska kolla när de kontrollerar halvljuset. Så det inte bländar alltså.
av Matt23
Men hur är det om man har EVO powerlampor från tex xenonkungen?? Besiktade med mina, han KAN inte ha missat dom. Sitter íofs på helen, men ändå... Är det bara halven som det är kinkigt med??
av Lövet
Det är inga problem att byta till kraftigare lampor så länge det är halogen. Grejen är att ljusbilden påverkas negativt om inte reflektorn är anpassad för xenonljus från början.

Helljuset får du göra vad du vill med, det är bara halvljuset som är problem.
av Matt23
andreas_lofgren skrev:Det är inga problem att byta till kraftigare lampor så länge det är halogen. Grejen är att ljusbilden påverkas negativt om inte reflektorn är anpassad för xenonljus från början.

Helljuset får du göra vad du vill med, det är bara halvljuset som är problem.
Aha ok ok... Bra att veta ju...

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]