Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Undersökning
Hej!

Vi är fyra stycken ekonomistuderande i Uppsala som just nu läser Marknadsföring och Organisation. I nuläget håller vi på med ett projektarbete till Volvo och vill gärna ha eran uppfattning om Volvo.

Om ni följer länken nedan kommer ni till en enkätundersökning.

https://secure.espub.net/survey.aspx?ID ... 97c0967514

Vi kan tyvärr inte bidra med några presenter eftersom vi är fattiga studenter, men tomten ser dem som är snälla! =)

Tack för er uppmärksamhet

Mvh

Cecilia, Carina, Petter och Ida
av swemax
Vassego
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tycker det fattas en del info, för att jag ska jag (o andra) ska kunna svara korekt på rågorna !

Som det är idag så ägs volvo av ford, men volvo styr ju sin egen utveckling m.m.
Om nu volvo i fortsättningan kommer att styra sin egen utveckling, så är det nästan ointressant vem som äger aktsiena. men om volvo kommer att styras av ett annat företag = dom får inte bygga sina agna bilar, då är det ju en annan sak, därför är det svårt at svara korekt på frågorna.
Användarvisningsbild
av Guligan
CarMan skrev:jag tycker det fattas en del info, för att jag ska jag (o andra) ska kunna svara korekt på rågorna !

Som det är idag så ägs volvo av ford, men volvo styr ju sin egen utveckling m.m.
Om nu volvo i fortsättningan kommer att styra sin egen utveckling, så är det nästan ointressant vem som äger aktsiena. men om volvo kommer att styras av ett annat företag = dom får inte bygga sina agna bilar, då är det ju en annan sak, därför är det svårt at svara korekt på frågorna.
Nu får gärna Undersökningsgänget rätta mig om jag är fel ute men:

Jag tror inte undersökningen är till för att man skall svara så "korrekt" som möjligt, utan mer spegla folks uppfattning i stort om Volvo PV och huruvida en ägarförändring påverkar allmänhetens uppfattning om varumärket.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
CarMan skrev:jag tycker det fattas en del info, för att jag ska jag (o andra) ska kunna svara korekt på rågorna !

Sen kan man ju överanalysera saker också. Antingen svarar man på de "enkla" frågorna för att hjälpa till med undersökninen eller så skiter man i det.
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]