Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavSan
Någon som köpt stänkskydd bak till sin v70 och monterat ner de fram och sedan lackerat i bilens kulör?

Jag är såååååå nära men är osäkert på om det blir snyggt eller bara för mkt "volvoraggare" av det hela.
av Amli
Smaksak förstås men jag tycker det blir alldeles för mycket volvoraggare över lackerade stänkskydd. Jag tycker det är mycket snyggare när dom är svarta. Då syns dom inte alls lika mycket.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Är det mörk bil och det lackeras av proffs så är det ok tycker jag. Men då ska dom göras helt släta...
Varför inte till en vit , så där lagom krackelerade...tycker ändå att lackerade stänkskydd känns väldigt mycket öststats hemmastyling.
Användarvisningsbild
av Severin
Amli skrev:Jag tycker det är mycket snyggare när dom är svarta. Då syns dom inte alls lika mycket.

Jag tycker tvärtom, är dom svart/solblekt gränsen till gråa så syns dom mer
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Varför inte till en vit , så där lagom krackelerade...tycker ändå att lackerade stänkskydd känns väldigt mycket öststats hemmastyling.
För att till en svart bil sticker det inte ut.

Jag tänkte först lacka stänkskydden fram på min nya XC60 R-design som är solid vit. Kom som tur är över det snabbt. Dom ska absolut vara i sin platssvarta ursprungsfärg.
Användarvisningsbild
av Diesel5
Får mina från lackaren i morgon dom e svartmetallic och jag tycker dom smälter in mer i bilens helhet om dom e lackerade.... Tänk på att du kan få lacka om dom ibland om du åker mycke grusväg..... fet plast och lack går inte så bra ihop :-(
1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]