Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur vet du att de inte funkar?Har du lastat nåt tungt i bilen och sen kört iväg,samt kollat efter en bits körning och den höjt sig.Mät mellan nav och skärmkant och jämför före och efter test.Har du krupit under och kikat efter läckage?Du kan ju också hoppa på dragkroken och se om den höjer sig.
Taxen47 skrev:Hur vet du att de inte funkar?Har du lastat nåt tungt i bilen och sen kört iväg,samt kollat efter en bits körning och den höjt sig.Mät mellan nav och skärmkant och jämför före och efter test.Har du krupit under och kikat efter läckage?Du kan ju också hoppa på dragkroken och se om den höjer sig.
Den hänger på fjädrarna lastar ja bilen är den nästan stum därför har jag fattat att de är något fel De funkar inte de är som att bara ha fjädrar om ni förstår vad jag menar. men vad är de som driver allt.
årekillen skrev:
Taxen47 skrev:Hur vet du att de inte funkar?Har du lastat nåt tungt i bilen och sen kört iväg,samt kollat efter en bits körning och den höjt sig.Mät mellan nav och skärmkant och jämför före och efter test.Har du krupit under och kikat efter läckage?Du kan ju också hoppa på dragkroken och se om den höjer sig.
Den hänger på fjädrarna lastar ja bilen är den nästan stum därför har jag fattat att de är något fel De funkar inte de är som att bara ha fjädrar om ni förstår vad jag menar. men vad är de som driver allt.
Inte så mycke att felsöka, har dämparna gett upp får du köpa nya. Om nu inte fjäderna gått av, lyft och och kolla det är nog smidigast.
Dämparna "pumpar upp" sig själva under körning, eller om du står på dragkroken och hoppar. Det låter som att du åker på att byta dämpare. Tittar du på dämparna kommer du förmodligen att se att det läcker olja om dom..Ej så billiga tror de ligger på ca 2500-3000:- st. :(
jag har kollat under bilen när jag hissade upp den och ser ingen olja som runnit ut för de borde ju synas och när båda lägger av sammtidigt så tror jag inte att dom gått sönder. frågan är vad är de som sköter om de hela alltså om de är något före dämparna som krånglar. i värsta fall blir de ju nya men känns långsökt då båda sidor la av samtidigt...
kan ju vara övre fästet i dämparen som gett sig ( det i karossen.) körde i en grop ganska hårt en gång då hände det, kändes som man bara körde på fjädrarna.
Thomas
mikeyman35 skrev:Dämparna "pumpar upp" sig själva under körning, eller om du står på dragkroken och hoppar. Det låter som att du åker på att byta dämpare. Tittar du på dämparna kommer du förmodligen att se att det läcker olja om dom..Ej så billiga tror de ligger på ca 2500-3000:- st. :(
Kan förstå de men när jag ställde bort bilen en kväll och de funkade den dagen men dagen efter så funkade inte nivå regleringen de är de som är konstigt. .. som på till av. på båda sidor . är de hydral styrt eller nått om vilken pump driver detta och bygger tryck. om de är så jag vet inte....eller är de elekriskt..
årekillen skrev:
mikeyman35 skrev:Dämparna "pumpar upp" sig själva under körning, eller om du står på dragkroken och hoppar. Det låter som att du åker på att byta dämpare. Tittar du på dämparna kommer du förmodligen att se att det läcker olja om dom..Ej så billiga tror de ligger på ca 2500-3000:- st. :(
Kan förstå de men när jag ställde bort bilen en kväll och de funkade den dagen men dagen efter så funkade inte nivå regleringen de är de som är konstigt. .. som på till av. på båda sidor . är de hydral styrt eller nått om vilken pump driver detta och bygger tryck. om de är så jag vet inte....eller är de elekriskt..
Om du inte har någon annan konstig variant av nivåreglering så är det stötdämparna själva som bygger trycket, inga andra pumpar el dyl.
T-rex skrev:
årekillen skrev:
Om du inte har någon annan konstig variant av nivåreglering så är det stötdämparna själva som bygger trycket, inga andra pumpar el dyl.
ok ja jag åker väl på att byta då kanske de bör väl gå sätta dit vanliga dämpare va????
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]