Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tommycomse
Jag har problem med AC
Nar kall luften ar pa sa blaser det kallt pa vanster sida och varmt pa hoger
Nar kall luften ar pa vanster sida och varmen ar pa hoger sida da blaser det kallt fran bada sidorna
nar varmluften ar pa vanster sida och hoger sida da blaser det varmt fran bada sidorna
Vad kan det vara for problem?
Användarvisningsbild
av leiwi
hej förmodligen behöver dina spjäll mm "kalibreras" , vad jag vet kan detta endast göras med VIDA/VADIS på verkstad
av tommycomse
bill volvo v70 2001
ja har kolad med ppc och det star CCM kod 0003

CCM-0003 Evaporator temperaturgivare
CCM-0003 Evaporator temperaturgivare. För låg signal
CCM-0003 Evaporatortemperaturgivare. För låg signal
CCM-0003 Fläktmotor kupétemperaturgivare. Felaktig signal
CCM-0003 Fläktmotor kupétemperaturgivare
CCM-0003 Fläktmotor kupétemperaturgivare. Felaktig signal
av Tartryffel
tommycomse skrev:är det garanti att det komer fungera om jag byter evaporator?
Garanti? Du menar att du ska få pengarna tillbaka av mig om det inte funkar trots byte? Då är svaret nej. Det kommer du inte att få.
Om du vill ha garanti så föreslår jag att du lämnar in bilen på reparation. Då lagar de felet åt dig och tar betalt för det. Troligen med garanti.

Om du söker på evaporator på det här underforumet och läser de trådar som finns så finns där både instruktioner hur man byter och vad den kostar (150-200 kr), samt symptomen för fel på evaporatorgivaren. Det tar högst 10 minuter att byta den.
Poängen med att söka och inte bara ställa frågor "a la carte" är att man ska slippa 500 trådar i samma ämne. Och ja, jag vet att jag låter tjurig men det är halvslött att låta andra göra jobbet åt en anser jag.

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]

@unleashFusion det är den jag saknar.

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]