NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lasa7
Hej,

Köpte igår nya flatblade på Biltema ihop om att de skulle passa mina torkararmar. Jag har en V50, 2008-årsmodell, med orginalflatblade monterade nu. Jag får f-n inte biltemas variant att funka. Jag utgick ifrån deras rekommendation och köpte:

58-270 till förarsidan
58-267 till passagerarsidan.
http://www.biltema.se/carparts/carpart_ ... mId=135915

Fästet till mina torkarblad är inte i närheten av att passa biltemas variant. Har ni fått Biltemas flateblad att passa era fästen där bilen haft flatblade från start?

/Lasse
av Lövet
Jag köpte Flatblade från http://www.nyatorkarblad.se

Passar 100% och kostar 368kr för två. Strunta i Skräptema.
av lasa7
Tack för tipset.

nyatorkarblad.se vill dock ha 50 spänn i expeditionsavgift och då blir slutnotan 425 spänn.

Hur är Bosch Aerotwin, någon som testat? Kostar 465 spänn på mekonomen, enkelt att köra förbi och handla ett par och bara 40 spänn dyrare än nyatorkarblad.se

Annars blir det nog nyatorkarblad.se som får nöjet att levera nya blad.

/Lasse
Användarvisningsbild
av supersonic
andreas_lofgren skrev:Jag köpte Flatblade från http://www.nyatorkarblad.se

Passar 100% och kostar 368kr för två. Strunta i Skräptema.
Biltemas torkarblad är jävligt bra och prisvärda, bästa jag haft i alla fall, speciellt sett till priset + att dom kom tvåa i nån test för nått år sedan. Jag har haft Bosch, Valeo och alla märkesvarianter, dom är bra men inte riktigt värda priset.

Hur som helst så passar just inte Biltemas flatblade till V50, fästena passar bara till V50 årsmodell 04-05.

Själv är jag lite sugen att ge torkarna från skruvat.se en chans.
av lasa7
Jag har också hört bra saker om Biltemas flatblade men när man står ute i mörkret på Biltemas parkering i kolsvart mörker och snöblandat regn och försöker kränga på torkarblad som inte är i närheten att funka så är det frågan om det inte är värt 200 spänn extra att slippa krånglet.

Dom som sitter på bilen är dag är som sagt orginal och dom har funkat klanderfritt åtmistonde i 2 år (3500 mil). Det sista månaderna har det dock blivit sämre och sämre och nu är det dags att byta.

Skruvat.se verkar också lovande. Är dock tveksam till om dom funkar på V50 som har flatblade som standard. Drar ett mail till dom och frågar.
av lasa7
Snabbt svar av skruvat.se

Urklipp från mail:

De torkarbladen som vi säljer saknar adapter till din bil. Det innebär att du inte kommer att kunna fästa dem.
Jag tror att det bara är Volvo (än så länge) som har dessa.

Undvik skruvat.se och Biltema om ni har samma torkarfäste som mig med andra ord.

/Lasse
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag kör bara med Bosch Aerotwin. Lite dyrare men jag byter väldigt sällan. De håller nästan hur länge som helst om man rengör dom regelbundet. Men det gäller alla torkarblad. Rengöring gör för det mesta susen.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Fellow skrev:en bit över 500 kr
Styck eller för två?

.
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]