Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
jag fick 4,2% procent på hela beloppet på bilen vilket motsvarade 13000 kr i rabatt, alltså betalade jag endast ca 2000 kr för summum, men rabatt eller inte, om man har inbytes bil bryr jag mig inte om så mycket om det står rabatt eller ej, mellanskillnaden är det intressanta. oftast den man prutar med när man diskuterar med de olika handlarna, vissa höjer upp inbytesbilen, vissa har inte så bra inbytespris medans de ger bra rabatt på den nya bilen, som sagt mellanskillnaden
Användarvisningsbild
av opA
larsbergman skrev:Spec:
Svart metallic
r design
Race:ade med en sån här på R40 mellan Göteborg och när han körde av vid Landvetter-avfarten utanför Göteborg igårkväll och fi i helsike vad snygg XC60 i svart metallic, dubbla utblås m.m är.. :-)-) 8)

Bra val av färg och paket !
Användarvisningsbild
av oilburner
Det ar nog inte helt så enkelt at man kan si at business paketet er så bra rabaterad at man inte kan rakna med stora rabatter i tillegg. Business paket/rabatt ar det volvo fabriken som ger och inte saljaren. Saljaren tjenar således ekstra nar han kan få kunden til å godta at han inte kan gi någon rabatt då denna ar rabaterad redan. Nar man førhandlar seg fram til en rabaterad pris så ar denna rabatten direkt på seljarens fortjeneste då hans pris på bilen fra fabrik ar spikad. Men man ska inte glømma at even om man får aldrig så stor rabatt så har seljar førtjeneste på bilen. Man kan då lura på hur mycke har en handlare i førtjeneste på en ny bil. Jmf før eks Mercedes førhandlare som sålde ut et anntall E klass med 100 - 150 000 i rabatt i våras.Tror inte at det va stor førtjeneste på dom, men sålde dom med tap???
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Jag gasar så mycket jag kan så länge! 8)

Hoppas att dom där 20 extra polestarhästarna hjälper till lite iallafall! :wink:
Ja de är nog bässt du passar på att gasa. He, he det kommer att bli en revolution för dig. Med V8an i S80 karossen så accar din bil som en raket, t.o.m vid 200 km/h så accar den fortfarande som ett skott är jag helt säker på.

Med dieseln in XC60 så tar det eoner av tid att ta sig dit, : om nu rakan är tillräckligt lång, känns som det behövs flera mil :lol:

XC60 båder väger och har luftmotstånd som en finlandsfärja och det ger utslag, har du också plussat på med automat så märks det ännu mera.

Kanske läge för dig att ta Rica eller BSR så får du några hk till :D

Men tillbaka till trådskaparen, att få bra rabatt är grymt svårt på en modell som har massor av beställningar och lång väntetid.
Användarvisningsbild
av DaddyCool
Hejsan alla! En ny Volvo XC60 D5 AWD R-Desing ägare anmäler sig. Eller inte just nu sedan jag får bilen i februari. Bilen ska innehålla nästan allt möjligt utrustning (utan glasstak, Homelink och dyrast stereo). Och så ni ser, svenska är inte mitt modersmål... :D

De där priserna ni har i Sverige och Norge är så låga jämtförda till priserna här i Finland. R-Design är inte ännu i prislistan här men min bil kostar ungefär 70 000 - 73 000 €...Billigt ???
av Tobbev
DaddyCool skrev:Hejsan alla! En ny Volvo XC60 D5 AWD R-Desing ägare anmäler sig. Eller inte just nu sedan jag får bilen i februari. Bilen ska innehålla nästan allt möjligt utrustning (utan glasstak, Homelink och dyrast stereo). Och så ni ser, svenska är inte mitt modersmål... :D

De där priserna ni har i Sverige och Norge är så låga jämtförda till priserna här i Finland. R-Design är inte ännu i prislistan här men min bil kostar ungefär 70 000 - 73 000 €...Billigt ???
Grattis till bilen! Jag är säker på att du kummer bli helnöjd.

/Tobbe
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VolvoB20 skrev:Ja de är nog bässt du passar på att gasa. He, he det kommer att bli en revolution för dig. Med V8an i S80 karossen så accar din bil som en raket, t.o.m vid 200 km/h så accar den fortfarande som ett skott är jag helt säker på.

Med dieseln in XC60 så tar det eoner av tid att ta sig dit, : om nu rakan är tillräckligt lång, känns som det behövs flera mil :lol:
0-100 på 5,9s uppmätt. Inte illa för en Volvo! :wink: Kickdown vid 200 så drar den på riktigt, riktigt fint, det VET jag! :D

Det kan kanske dock bli skönt att ändra körstil lite. :wink: Har aut i den nyae också, så säg att den kanske gör 0-100 på 8s med Polestar-mjukvara. Det är inte så illa ändå. BSR eller Rica vill jag inte ha iomed att garantin försvinner!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
DaddyCool skrev:Hejsan alla! En ny Volvo XC60 D5 AWD R-Desing ägare anmäler sig. Eller inte just nu sedan jag får bilen i februari. Bilen ska innehålla nästan allt möjligt utrustning (utan glasstak, Homelink och dyrast stereo). Och så ni ser, svenska är inte mitt modersmål... :D

Grattis! När la du in din beställning?

70-73€ är inte så långt från min heller, jag bor i Sverige. Har dock kryssat i allt + lite till som läggs på när den kommer till återförsäljaren.
av Lövet
Norrmän och finländare som tycker att det är dyrt bör titta i den danska prislistan

http://www.volvocars.com/dk/Documents/p ... 0_MY10.pdf

Vad sägs om grundpris 778.000 dkr för en D5 AWD. Men det är sedan det börjar bli riktigt kul. Ta en titt på priserna för extrautrustning. Vad sägs om 44.000dkr för aktiv farthållare? 38.000dkr för Premium Sound? 27.000dkr för skinn? 36.000dkr för Automat?

Allt detta är DKR så svenskar får multiplicera med 1,44 dessutom. Vilket ger 61.000sek för farthållaren, 53000sek för stereon, 38000sek för skinn och 51000sek för för automatlådan.

Nej ni boys. Var innerligt glada att ni inte bor i Danmark.
Användarvisningsbild
av DaddyCool
Jag försökte beställa bilen rätt efter Frankfurt AutoShow 2009 därifrån var de första bilderna av R-Design utrustad bil.
Eventuellt den formala beställningen hände vid ÅF den 4e november. Då stod det i Volvos beställningsprogram att bilen skulle bli färdig den 9e februari.

Så nu jag bara väntar och väntar :lol: :lol: :lol:

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]