...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Kan hålla med en del av vad ovanstående säger.

Jag tycker att polisen ska gömma sig så gott dom kan och ta folk.. jag bryr mig inte och tycker det är helt Ok.

Att varna bilisterna för kontroll är ungefär som att skylta för t.ex en knarklangare att "Vi kommer och kollar dessa kvarter"..

Kör själv nästan aldrig lagligt, 10-20 km/h över ( 90 & 110 väg ), och åker jag fast får jag stå för det då.
Användarvisningsbild
av Guligan
På tal om polisen, är det någon slags kontrollvecka?
Jag har blivit stannad och fått blåsa både idag och igår. Två gånger på två dagar alltså. Tror jag innan detta blåst två gånger på de senaste två åren ( :shock: )
av hansjkpg
[quote="Jimmy Svensson"][quote="RoadRunner1"]Använd radarvarnare.Fungerar mycket bra beroende på vilka krav och priser du är beredd att betala för att slippa bidra till statskassans fikabröd.

skylt som varnar för fartkamera behövs väl bara om det är en fast monterad kamera av typen som vägverket sätter upp , kan inte tänka mig polisen ska behöva sätta upp det , tanken är ju att sätta fast folk som inte håller sig inom lagen (rattfyllerister, fortkörare olaglig körning , stulna bilar) , sedan har jag mina egna tankar om radarvarnare men håller dom för mig själv :lol:
Användarvisningsbild
av Rookkeer
alla gånger jag sett polisens mobila vagn så har dom haft skyllt som varnar, vi har ett ställe i Eskilstuna som dom har haft kamera flera gånger, vad jag vet så har den blivit full 2 gånger för att folk inte kan hålla 30.

Vad jag har hört på radio så får inte polisen enligt lag inte göma sig men det finns puckon som inte kan köra ordentligt i alla fall.
Användarvisningsbild
av Brainy
XC90_Executive skrev:Det behövs ingen skylt innan en "kamerabuss".
En kamerabuss är väl dels bemannad och filmar väl dessutom?

En mobil kamera tar foton. Huruvida den förstnämnda behöver skyltas ut eller ej vet jag inte men om inte lagen har ändrats under de senaste månaderna så behövs det för det sistnämnda. Att det inte behövs vid det förstnämnda fallet känns dock inte så otroligt just iom att dessa är bemannade och man plockar in fortkörarna direkt. I det andra fallet så lagras fotot.

/Anders
Användarvisningsbild
av Tjuren59
"Ja, självklart. Vi vill inte gömma oss för bilisterna"
Och nu sa ju den polisen att dom inte vill gömma sig, inte får gömma sig.

Är det 50mil 2ggr/v eller 20mil/dag? Diesel […]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]