Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
Nu fick man lite huvudbry igen med bilen. Den har rullat på fint nu senaste månaderna, snål har den också vart under långresorna. 0,7-0,75l/milen.

Men efter att den stått två dagar så den tvekar lite vid start. Vrider om och den vill inte tända? Efter någon sekund hoppar den igång.

Sen bluddrar det lite på tomgång, mellan 400-800 varv. Efter att man gasat lite så dippar tomgången igen.
Samma när man gör en omkörning, drar iväg på fyran och växlar upp till femman, så precis under växlingen så vill bilen strypa sig???? Vad är nu detta?

Gick igenom jordpunkterna i motorrummet, fick putsa till dessa lite, men kvarstår!
Tändstiften jättefina! Men blev lite paff! Hade bilen inne på en snabbservice då jag inte hade tid själv, byttes olja/filter och tändstift. Men nu när jag kollade stiften, så hade verkstaden tagit på lite ser ut som aluminiumpasta på gängorna till stiften? Inte detta som spökar då? Kan det göra något?

Hur kan jag rengöra tomgångsmotorn? Om det skulle vara denna?

Några tips gott folk?
Användarvisningsbild
av olindh
Jag tycker att du kan prova att lägga av minuspolen till batteriet över natten så att den får lära om sig på nytt. Kanske avhjälper detta problemet.

Tomgångsmotorn kan du rengöra genom att spruta in 5-56 i den och hålla för öppningarna och skaka.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]