- lör 05 dec 2009, 22:01
Thho skrev:Allmänna vägar är till för att förflytta sig från A till B. Vill ni leva ut ert pubertala toppfartsintresse görs det med fördel på avlyst bana. Jo, jag vet - ni är så duktiga förare så det är ingen risk men ändå händer det! Liten tröst att det inte var någon risk då det väl händer.Men för fan farfar, försöka att hålla 110km/h på perfekt motorväg, lite trafik bra väglag och ljus med en ny bil...skulle va om du är supersnål el. nån jävla miljönörd som ska tävla om lägsta förbrukning. precis hur besvarade du min fråga om toppfartspärren? Ska inte du hålla till på Sossarnas Vägverket site där man försöker lura i medborgarna att lägre fart spar liv och inte sparar nån nämnvärd tid? Som exempel kan jag bara säga att jag körde Stockholm -Malmö (62mil)i veckan ToR, om jag håller fart gränsen och inte tar några pauser tar det 5h och 40min, håller jag istället 140km/h sparar jag 1h och 15 min! Högre fart spar visst tid! (4h 25min)
Ni utsätter givetvis er själva för risker men fram för allt utsätter ni era medtrafikaneter för risker helt i onödan.
Till er som påstår att ni gör som ni vill och skiter i vad andra (och lagen) säger finns bara två ord:
VÄX UPP!