Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stuffs
Min servo har börjat föra sådana enorma oväsen! För det första så gnisslar det från pumpen/remhjulet hela tiden på tomgången. Och när jag står still på tomgång och svänger så blir ljudet 5 gånger högre!

Oljudet kommer från pumpen, denna kass? Kan det hjälpa att byta olja? Kan det vara styrväxeln som är kass?

Bilen har i med detta blivit "svajigare" i ratten, man kan vrida ratten 3-4 cm åt varje håll utan att det händer någonting..

Några idéer om vad som har hänt och hur jag ska lösa detta?
Användarvisningsbild
av Charmed
Kolla att inte retur röret i behållaren har lossnat.
Lyft på locket stoppa ner fingret och känn efter du ser var röret kommer in i överkant. sedan vinklar det av och ner i botten på burken.

Vanligt fel.. att detta släpper och ramlar ner då blir det en massa luft i oljan och det låter illa.

Själv har problemet.
Användarvisningsbild
av stuffs
Charmed skrev:Kolla att inte retur röret i behållaren har lossnat.
Lyft på locket stoppa ner fingret och känn efter du ser var röret kommer in i överkant. sedan vinklar det av och ner i botten på burken.

Vanligt fel.. att detta släpper och ramlar ner då blir det en massa luft i oljan och det låter illa.

Själv har problemet.
Okej, detta skall jag kolla. Men då det är ett högt gnisslande ljud så tror jag dock inte på att detta skulle vara felet.

//stuffs

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]