Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
För mig låter det som att det som talar om för bilen hur fort den färdas, då och då lägger av. Vad det är för givare får dock någon annan berätta. Du måste för övrigt ändå läsa ut felkoderna igen och spara dem den här gången.

Rubriken är f.ö. fortfarande väldigt allmänt hållen, det skulle bli många trådar som hette som den här om alla rubricerade på samma sätt. Skriv något kort om själva felet, "S60R - mätare, ABS och servo lägger av under färd" skulle funka.
Användarvisningsbild
av wissel
hej Volvoputte, rackarns jag tror du har ett klurigt fel på någe vis, när det dyker upp många olika saker som spökar samtidigt
så kan det vara flera grejjer som är ur balans.....men på något sätt känns det som om ABS styrenheten är inblandad !? men det kan lika gärna vara din DIM ( hastighetsmättare mm.)
För mig känns det bara som gissningar helt vilt, få tag i nån kompis med PPC felkodsläsare som får ut koder, då j-ar anamma får vi idéer..skriv var du bor och fråga här på Forumet, du vet många här har PPC-läsaren = Billigare än Bilia osv.......
Trevlig Helg på Dig.:D
Lycka till D:
Freddie
Hej!
Kollade vad det stog i menyn om jag to fram felmedelande.
DTCS IN VEHICLE
BCM not checked
SAS Ready
SRS Ready
ECM dtc set
AUM Ready
CEM dtc set
DIM Ready
DDM Checking
CCM dtc set
PDM Checking
PSM Checking
REM Checking
VEM Checking

Skall man stanna på varje och låta den kolla eller kommer det något fel på engång?
volvoputte skrev:ok då måste man ha en som kan läsa dessa bara att fara till volvo igen
Det kan inte ha att göra med att jag plockade ur armaturen på tanken för att göra ren den (råkade vara lite skit såjag fick stopp (fin Diesel vettu) :D
Diesel?

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]