Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kolla vad Jula har för spollampor, de passar. Det är dom jag kör med. Både i tak och instegs ljus.
andersAlbin skrev: Kan någon konfirmera att det är 36 mm spollampor genomgående i innerbelysningen i V70 N?
Det står väl i instruktionsboken vilka lampor som sitter i bilen! :wink:
Står att de är speciella och ska bytas av verkstad...
Tjena tjena.
Undrar om DIM är instrumenthuset då? :oops: säkert dum fråga men iaf.
Vet nån om de fungera likadant på en -05 att dra sargen bort så man kommer åt med torks till "DIM"en.?
Tänkte oxå fråga hur man byter i ACCn, alla knapparna i mitt konsolen och radion. NÅn som kan ge nåt tips om hur man går tillväga..?? Har gjort detta i 740,850, äldre modellen v70. Men nu är bilen rätt ny o vill checka av en extra gång innan man börjar. =)

Tacksam för svar.
greeeken skrev:
Sharkman skrev:Kolla vad Jula har för spollampor, de passar. Det är dom jag kör med. Både i tak och instegs ljus.

Kan du länka? Jag hittar inga där,

Mvh Greeeken
Tror jag gjort det innan men här kommer det igen då
http://www.jula.se/led-lampor-s8-5-2-pack-129683
En fråga till Sharkman, fick du dina lampor att slockna helt i taket? När jag har bilen igång så är mina tända lite svagt vilket är riktigt irriterande dock så slocknar de när man stänger av bilen o larmar på. Tips på en lösning kanske?

Mvh Skåne
Skåne1: Mina slocknar helt. En liten fördröjning men det handlar om 1 sekund max.

tjuren: Ja, man drar bort sargen och sen har du 4 skruvar till instrumenthus och 4 skruvar till kåpan ovanför. Diplayen i stereon byter man inte. Men det går att löda bort den och montera dioder bakom för att sedan montera tillbaka displayen.
Olja hjulhuset v70 D3 2012

lukta på oljan ....du känner på […]

det finns ju ett visst moment låda osv t&ari[…]

Här är bilderna, såg nu att det in[…]

Oväsen från 740

Ljudet försvinner när man trycker ned […]