Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av teebee
Tjena!
Jag är precis på G att beställa en V70 2.4D efter att ha lagt ner BMW 520d alternativet efter en del dealande som inte blev tillräckligt prisvärt.
Var först inne på D5, men fick inte lika bra rabatt + högre fömånsvärde (ska köras som företagsbil).
Det jag tänkt beställa är:

- V70 2.4D Business Summum
- Automat
- Seashell Beige Metallic 484
- Klädsel Soft Beige Comfort E112
- Fälgar Canicula 17"
- Teknikpaket 2
- Panelinlägg Classic Wood
- Dragkrok fast
- Tidur tillsatsvärme
- Blåtands hands free
- Formgjuten bagagerumsmatta

Är det något ni tycker jag missat eller andra tips, motoralternativ etc?
av Steff 99
VolvoB20 skrev:Bort med äckelträet och in med helläder :D

Enligt denna tråden är tillvalen hårt begränsade....

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=47970
Vill man ha aluminium i inredningen är det väl bättre att köpa en japansk eller koreansk bil, där får man det både högt o lågt.
Jag tycker att trä i en transportbil såsom V70 passar ganska bra, för det är väl inte så att någon tycker att man måste tydliggöra eventuellt Asiatiskt ägande av Volvo med lite österlänskt aluminiumstuk i inredningen redan nu. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av AndersP
För bekvämligheten lägg till fjärrkontroll till värmaren
För njutningen lägg till subba, stereon suger rätt hårt annars.
Och om min smak får råda ta bort trä+softbeige klädsel...känns lite ..... (HMM)
av teebee
Tack för tipset om Subwwoofer! Den måste man ju ta med, trodde att den ingick i Premium sound.
Kanske lite gubbigt med beige och trä, men med den ljusa klädslen så passar inte metall lika bra. Är inte 100 på om det blir den, eller den mörkgrå (har den mörka idag så det vore kul med ljusare, men man kanske tröttnar?)
av teebee
Har iallafall fått offert på Premiumsound till, men konstigt att det inte skulle gå att lägga till en subwoofer...
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag ville ha subben, men du kan glömma att du får den, om du vill ha den måste du köpa en ren V70 summum utan business. Business bilarna har begränsad valmöjlighet. Gilla läget bara, det fick jag. Har till och med fått svar från Volvo centralt. De har inte fulla options av kostnadsskäl. Kunden får en billigare bil, men samtidigt får kunden inte den bilen man vill ha, men som sagt du kan ju lägga till typ 40000 kr så kan du ju få subben, kan tala om att jag gjorde att inte.
1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]