Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har haft lite problem med att starta bilen den senaste tiden-motorlampan lyser konstant och jag har vid ett par tillfällen behövt starthjälp.Sista gången som jag bad om starthjälp hände något mycket märkligt efter att bilen startade!Pilen på instrumenteringen som indikerar vinterkörning började blinka och när jag skulle backa ut från parkeringen så uppförde sig backläget på lådan precis som neutralt läge??? dvs backen läggs i och backljusen bak tänds men det går inte att backa?-rullar ut från parkeringen och kör iväg!då märker jag att bilen bara använder sig av ett växelläge och dessutom märker jag att fera andra funktioner beter sig konstigt tex värmemätaren ligger i botten men jag har full värme i kupe´n?? Vad har hänt?? Pratade med Bilia men dom hade aldrig hört något liknande. Som grädde på moset ska tilläggas att om man stänger av bilen ca 5 sek och startar igen så kan man backa utan problem "1" gång!!! sen måste man stänga av tändningen igen om man vill backa igen?.
Hej!

Kan det vara växellägesgivaren? Har samma låda som du, och har liknande problem - Speciellt vid fuktigt väder, så startar bilen en sekund, dör och "pilen" lyser. Lösningen är att dra växelspaken fram och bak några gånger, slå av tändningen, ta ur nyckeln och starta igen.

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]