Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
VS60 skrev:
greeeken skrev: Haaaa sant så sant
För att stilla hans nyfikenhet om backspeglarna.
Bra Bil i Vallentuna säger, Jag är inte 100 på att det går!! Du tankar vi över programvara så kanske nått annat slutar att fungera.

Bra Bil i Upplands Vässby säger : "Inga problem kompis" Ge oss 4569 kronor så funkar det.

Bilia i HAga Norra säger , Vi vet inte, Har aldrig gjort det på en 01:a
I Värsta fall kanske du behöver ny kabelhärva o det kostar 10-20000 koronas.
Programvaran kostar 350 kronor.

Där har ni ert svar.
Nu är det så att belysningen fungerar redan på min bil.
Jag förstår inte riktig vad menar du med denna inlägg?
Menar du att det går inte att uppdatera mjukvara för speglar, om man har 01,02 Volvo,eller?

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Nej jag vet inte riktigt.
Det är bara dom svaren jag fick på dessa ställen.
Jag antar att de menade att om bilen inte har haft markbelysning så går det nog inte att montera dit dom så att de fungerar som de ska
Användarvisningsbild
av Loner
Jag har en 02:a, och har bytt från vanliga speglar till speglar med elinfällning och markbelysning.

Mjukvaran som laddades var: 9499034

Kostnad utan rabatter: 333,75 för mjukvaran + 349,88 för själv jobbet.
Tar en tekniker kanske 15 minuter allt som allt att få i den nya mjukvaran.

/L
av nevyn
Det finns att köpa som tillbehör, alltså inga problem att få det att funka.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo det vet jag, men det verkar som om dom inte vet om det riktigt.
hur som hellst så funkade det direkt på min bil, antar då att ägaren innan hade speglar med belysning under.

Vad kostade speglarna som är infällbara?
av nevyn
Man kan ju alltid tala om det för dem, brukar funka...
Användarvisningsbild
av greeeken
nevyn skrev:Man kan ju alltid tala om det för dem, brukar funka...
Ska jag informera verkstan att det funkar? Det borde dom veta själva.
va kommer sen? förklara hur man byter avgassystem på bilen?
av zenobia
greeeken skrev:
nevyn skrev:Man kan ju alltid tala om det för dem, brukar funka...
Ska jag informera verkstan att det funkar? Det borde dom veta själva.
va kommer sen? förklara hur man byter avgassystem på bilen?
Klockrent...

:shock:
av nevyn
Hmmm alltså, jag har inte det problemet, jag menade bara istället för att va sur på dem o springa runt hos massa olika för att inte få nåt gjort så kan man ju tala om för dem hur det ligger till så kanske det löser sig.

Att du skulle få tala om för de hur man byter avgassystem tycker jag låter lite överdrivet, och jag trodde vi pratade om mjukvara? Många av meknissarna är lite ovana vid mjukvarorna men skruvar nog lätt dit ett avgassystem skulle jag tro.
Användarvisningsbild
av greeeken
nevyn skrev:Hmmm alltså, jag har inte det problemet, jag menade bara istället för att va sur på dem o springa runt hos massa olika för att inte få nåt gjort så kan man ju tala om för dem hur det ligger till så kanske det löser sig.

Att du skulle få tala om för de hur man byter avgassystem tycker jag låter lite överdrivet, och jag trodde vi pratade om mjukvara? Många av meknissarna är lite ovana vid mjukvarorna men skruvar nog lätt dit ett avgassystem skulle jag tro.

NÄ jag var bara ironisk.
Ville faktiskt bara ta reda på vad de har för priser på detta jobb
Se natt dom kan det dom kan det tvivlar ja inte på.
Men som du ser så skiljer dig sig en hel del ,beroende på vart du frågar
Användarvisningsbild
av VS60
greeeken skrev: Men som du ser så skiljer dig sig en hel del ,beroende på vart du frågar
Inte bara vart utom vem, en del kan vara j***a kaxiga, som står bakom bänken.
På sista siden undrar jag, vad vet de egentligen som står bakom information bänk och det känns att de vet ingenting, utom leker fint.

P.S för ett år sen åkte till Volvo med min gammalt bil då jag hade, skulle göra någonting med bilen, killen räknade ut, priset var inte so roligt, en annan råkade gå förbi och hörde våran samtal, han kom i samtal, nej vi har nåt slags kampanj pris just på detta, och priset var mindre än halva, så det kan också betyda med vem ska man prata.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]