Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Jag satt i bilkön och som man alltid gör filosoferar lite, retar sig på trafik och reklamradio.
Fipplar lite på radion och börjar fundera om jag någonsin har använt DEN DÄR knappen, i någon av mina bilar genom åren.

Vet ni vilken jag menar?

Fundera lite och scrolla ned lite.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Inte än... Fundera ett tag till.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jo. AM knappen på bilradion. ALDRIG någonsin använt den. Har du?
av erc
Japp. Redan i min första bil, några månader innan jag fick körkort. Satt i den om kvällarna och lyssnade på Radio Luxembourg. Ett år efter jag fick mitt körkort lades Radio Luxembourg dock ner (återkom digitalt 2007) och behovet av AM-bandet begränsades. Under senare år har jag rattat in Radio Sweden vid några tillfällen (1179kHz) när jag bilat nere på kontinenten.

I USA går det inte att låta bli AM-knappen. Finns så underbart många obskyra och märkliga AM-kanaler.
av Lövet
Aldrig någonsin. Har alltid undrat varför den finns men om det används i USA så kan jag förstå den.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har ju ingen "ren" AM-knapp, den använd ju som FM-knapp också. Knappen används ju till att växla mellan radio och annan ljudkälla. Men på tidigare bilar där det fanns AM-knappar har jag aldrig använt den.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Guligan
Tomas88 skrev:Har väl testat bara för att man måste testa. :wink:
Samma här, jag trycker på alla knappar!

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]