Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
magnus. skrev:Nuså!! Fixat. Helt sanslöst. Lämma in på volvo o de tog 5 min. Jag hade bytt vaccumcentral, som sitter ovanför gasspjället. Råkade bryta av en nippel på den gamla när jag höll på o byta koppling.
Det var antingen fabrikationsfel på den nya eller så var den till annan modell, öppningen i anslutningen till tomgångsmotorn var för liten!
Borra upp den o voila!
Köpte den grejen ny på volvo, hade t.om med den gamla för att de skulle bli rätt, men icke, eller så var de fabrikationsfel.
Får anta nu då att du faktiskt gick in och pratade med dom så att dom får stå för den här räkningen?.. Delen var ju antingen fel del, eller som du säger fabrikationfel. Hursomhelst har alltså reservdelen inhandlad av dem ställt till det så att du fått söka verkstad för det. Det är ju inte riktigt rätt.
av magnus.
Nä det känns inte riktigt, jag nämde det oxå, men fick ingen respons.
Tyvärr hittar jag inte kvittot, kostade inte många kronor, antagligen slängt det.
Så man får väl bita i det äpplet.
av *pettson*
Du vet ju när du var inne, då får dom ta fram sitt orginal. Dom kan se i kassan om det inte är för länge sedan.
av magnus.
Har stått o kliat mig i huvudet i 2 år utan att kunna använda bilen, vägrat lämna in på verkstad, tills förra veckan när jag övervägde ett kilo dynamit som bästa lösning, men beställde tid på volvo istället.
Hade jag vetat att det tog 5 minuter att hitta felet hade jag inte ens öppnat huven själv.
men men, som du sa, deras del som gett mig helvete med den bilen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag det var ju inte direkt ett "standardfel"... :roll:
En titt i katalogen säger att det finns fyra olika "träd" på olika motorer och chassinummer:
6842287
6842446
3528129
1270235
Antagligen har du fått fel, men varför skulle det finnas en med strypning till tomgångsluften? Skumt... Blir nästan sugen på att beställa hem allihop och jämföra.

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu.[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]