Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olindh
Jag undrar vad ni hör när ni gasar? Hör ni bara motorljudet eller hör ni annat också?

Jag hör vid sidan av motorljudet även ett rasslande ljud. Jag undrar om det är när den suger in luft som det låter så eller om det kan vara någon slags friktion i motorn. Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av js1
Jag hör bara det härliga "orret" från femman :D
av Exs
Femmans goa ljud, lite pys från turbon och eventuellt ett lätt vinande från automatlådan, normalt med andra ord - Iaf i mina öron. Aldrig något rassel i den bemärkelsen..
Användarvisningsbild
av js1
Jag glömmer aldrig när Volvo började köra BTCC och Rydell körde "855 Estate". Nåt år senare när dom gick över till sedan-karossen var Volvon helt överlägsen ett par säsonger. Den brittiske kommentatorn var helt lyrisk och och satt och gormade:

-"Ooohh, listen to that roaring fivecylinder volvoengine" Det var fanimej musik :lol:

Sorry O.T
Användarvisningsbild
av emwtur
som tidigare sagt - det finns en del värmeplåtar ovanför avgasröret på vägen bakåt.
På min 855:a lossade plåten över bakre dämparen i ena sidan - den låg och skramlade fint mot dämparen sen - nya muttrar 5:- styck på volvo samt en karosseribricka för att täcka hålet som "rostat" i aluminiumplåten - sen var det tyst !
/tur
Användarvisningsbild
av olindh
Det är inte som ett metalliskt skramlande utan lite mer åt det väsande hållet. Det är lite svårt att förklara. Jag misstänker starkt att oljekanalerna i motorn kan vara igenbäckade.

Jag tänkte prova att byta till en bättre olja. Är det någon som vet om Ullared fortfarande säljer Shell helix ultra?
av Exs
Har för mig att multiremmen/aggregatremmen med tillhörigheter kan föra konstiga oväsen när den blir sliten.. någon som vet? Och isf borde det ju höras om du står stilla och varvar motorn också.
Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.

VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]