Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tartryffel skrev:Tre uppsättningar däck + fälgar har rengjorts, balanserats och monterats utan skillnad. Bilen börjar skaka vid kanske 70 km/h och är som jävligast vid 80-85.
Så däck + fälgar är uteslutet, det är nåt annat. De som kört bilen och kan nåt om bilar (dvs inte jag :) ) säger också att den inte beter sig som obalans i hjulen riktigt heller.
gooose skrev:
Tartryffel skrev:Om detta är felet, vad måste jag byta då?
finns en "repsats" till knutarna om det är detta som är felet

//Goose
Det finns bara utbytesknutar till främre knuten (det är ingen repsats utan en ny knut). Knutkorset och bakre knuten finns inte löst. Var inne på Volvo och kollade sprängskissen idag.
Fan.
leifsky skrev:hade också problem som du , visade sig att ett belägg från handbrombacken lossnat ,
Undrar även om det är lätt att se/fixa själv samt om det löste ditt problem helt? Har lite aningar om att det kan vara så på min för när man drar i handbromsen lite lätt när man åker känns det att det kommer därifrån, sen även när man dragit åt den hårt och släpper bromsen så rullar den nån cm till innan den stannar helt?
cristoffer skrev:Hej! Undrar om du löste problemet till slut och hur det gick?? Har nämligen samma problem just nu, och på volvo vet de ingenting.. :/
Sålde bilen till slut, felet kom och gick och att börja byta drivaxlar och eventuellt kardanaxeln orkade jag inte med varken ekonomiskt eller mentalt.
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]