Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
#347883
Som frekvent barnvagnlastare så räckte det med först bilden i länken för att inse att någon sådan kärra inte är aktuell :roll:

Bra dock att alternativet finns även om en gas-Passat känns seriösare.

Mvh
Arese
av Steff 99
#347909
Arese skrev:Som frekvent barnvagnlastare så räckte det med först bilden i länken för att inse att någon sådan kärra inte är aktuell :roll:

Bra dock att alternativet finns även om en gas-Passat känns seriösare.

Mvh
Arese
Detta känns som en nödlösning, när man ser bilderna.
Skulle det ine gått att lösa på ett bättre sätt med en mindre bensintank så att gastanken kom längre ned.
Användarvisningsbild
av SvenB
#347911
Håller med. Det blir aldrig riktigt bra med efterkonverterade produkter. Men som sagt, det är bra att den kommit. Det är väl den enda standardbilen, vad jag vet, som går att köra på tre bränslen: Bensin,Gas och Etanol. ÄVen om vissa här på forumet "dödförklarat" etanol.
Användarvisningsbild
av Guligan
#347945
Ja någon Bifuel är det ju inte - det syftar ju mot att bilen går på två bränslen.
AFV (Alternative Fuel Vehicle) i den här versionen med höjt bagagerumsgolv. Flipp eller Flopp, jag vet inte. Det lär bli hyfsat aptitligt förmånsvärde, trots att den är dyr. Svårt att se att någon större andel privatpersoner skulle nappa.
Användarvisningsbild
av SvenB
#347955
Steff 99 skrev:
Detta känns som en nödlösning, när man ser bilderna.
Skulle det ine gått att lösa på ett bättre sätt med en mindre bensintank så att gastanken kom längre ned.
Det var en av nackdelarna med de tidigare modellerna, att bensintanken trots borttagande av reservhjulsbaljan var för liten. Med den gleshet som är på gastankningsställena räckte bensinen för kort väg.
Användarvisningsbild
av SvenB
#347956
Guligan skrev:Ja någon Bifuel är det ju inte - det syftar ju mot att bilen går på två bränslen.
AFV (Alternative Fuel Vehicle) i den här versionen med höjt bagagerumsgolv. Flipp eller Flopp, jag vet inte. Det lär bli hyfsat aptitligt förmånsvärde, trots att den är dyr. Svårt att se att någon större andel privatpersoner skulle nappa.
Den är nog inte i första hand privatkunder den vänder sig till. Förmåns och företagsmarknaden tror jag.
av Psyko
#347978
KKR skrev:Håller med. Det blir aldrig riktigt bra med efterkonverterade produkter. Men som sagt, det är bra att den kommit. Det är väl den enda standardbilen, vad jag vet, som går att köra på tre bränslen: Bensin,Gas och Etanol. ÄVen om vissa här på forumet "dödförklarat" etanol.
Den är inte färdigutvecklad för att köra på Etanol i dagsläget.
Det kommer säkert en uppgradering senare för att det ska fungera att köra på
3 olika bränslen. Problemet är adaptionen mellan 3 olika bränslen som
inte är löst ännu.

Man jobbar även med en annan typ av gastank, en platt variant som inte ska höja
bagagerummsgolvet lika mycket som det gör nu men det verkar vara svårt att typa
en gasbehållare som inte är cylinderformad.
av MattiasD
#348051
Psyko skrev: Den är inte färdigutvecklad för att köra på Etanol i dagsläget.
Det kommer säkert en uppgradering senare för att det ska fungera att köra på
3 olika bränslen. Problemet är adaptionen mellan 3 olika bränslen som
inte är löst ännu.
Dett bästa vore i så fall att optimera för gas och etanol då båda har ungefär samma oktan, och inte minst att bränslena är förnyelsebara (om man inte tankar fordonsgas utan håller sig till biogas).
Användarvisningsbild
av StringerBell
#348058
Fult som stryk.

Taxibilar som körs i t.ex. Göteborgstrakten behöver inte ha någon bensintank överhuvudtaget. Det finns så många tankställen. Jag kan inte tänka mig en droskägare som accepterar så mycket last-svinn.

Med tanke på effekten är förbrukningen helt OK.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]