NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
opA skrev:
andreas_lofgren skrev:Mina låste sig till och med i öppnat läge ungefär var femte gång så man fick peta tillbaka dem manuellt.
Så håller min på nu.. kanske inte var femte men säkerligen var 10:de.

Går det att göra något åt saken ? Smörja ?
Antagligen, har tyvärr inget bättre svar. Har sålt bilen.
Användarvisningsbild
av Bosa
Verkar inte finnas många T5 Awd av lite nyare snitt på begagnatmarknaden, iofs är det kanske bra så man får vänta med bilbyte. :)
Kikar runt på V50 Awd, Subaru Legacy, Audi A4 quattro och hör och häpna Skoda Scout, den sista känns inte helt rätt dock.
av Petzzon
Bosa skrev:Verkar inte finnas många T5 Awd av lite nyare snitt på begagnatmarknaden, iofs är det kanske bra så man får vänta med bilbyte. :)
Kikar runt på V50 Awd, Subaru Legacy, Audi A4 quattro och hör och häpna Skoda Scout, den sista känns inte helt rätt dock.
Nä dom är inte lätta att hitta men hade tur för ett par veckor sen.
En 08a med summumpaket 10600 mil och i grymt skick. Så nu har vi en riktigt rolig andra bil!!
Användarvisningsbild
av StringerBell
Apropå kärvande förardörrshantag... när jag känner på de andra dörrarna är de betydligt mjukare i funktionen. Jag undrar om det inte går att smörja upp, eller om just förardörren är mer komplicerad och därför blir till trögare.
av Gemini__
Känner igen det där med kärvande dörrhandtag på de bilar jag varit i kontakt med. Blir lite smolk i bägaren om jag får säga mitt. Förstör det första intrycket rätt markant. Men helt klart fina bilar för övrigt.
Användarvisningsbild
av supersonic
Gemini__ skrev:Känner igen det där med kärvande dörrhandtag på de bilar jag varit i kontakt med. Blir lite smolk i bägaren om jag får säga mitt. Förstör det första intrycket rätt markant. Men helt klart fina bilar för övrigt.
Ja men så det är det tyvärr med denna modell. Dörrarna är väldigt pappiga jämfört med tyskarna. Handtagen är billiga och en hel del annat. Men ändå, den har väldigt mycket fördelar också som jag tycker tyskarna saknar.

Jag kan tänka mig en V50 igen nästa gång. Eller en V60 :twisted:
av Lazy
Kritiken mot dörrhandtagen är befogad, men har nu kört 450mil och hamnat på en förbrukning på 0,94 (98oktan) bla. körning och varje resa med bilen är en stor njutning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Hjälpt en som fått problem med sitt t&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]